15 Mayıs 2013 Çarşamba

Patatesli bulgur pilavı


Bu ev benim tüm ilham perilerimi alıp götürdü!
Sakin, dingin ve huzur içindeki halim ve tavrımdan sıyrılıp hiçbir "ekran" karşısına geçesim gelmiyor artık...
Haliyle son zamanlarda "yeni bişeyler yazmaz oldun!" cümlelerini sıklıkla işitir oldum. Sonuç olarak ve anlaşıldığı üzere iş başındayım, beni bekleyen arşivdeki onlarca fotoğrafım artık su yüzüne çıkmalı galiba...

Mevcut pilavları biraz renklendirmek ya da farklılaştırmak adına bu tarif.
  • 1 tane patates
  • 1 su bardağı bulgur
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • zeytinyağ + tereyağ
  • tuz, karabiber



Patatesi küçük küpler halinde doğrayın. Tencereye yağı, patatesi ve ardından soğanı ekleyip soteleyin. 
Salçayı ve yıkadığınız bulguru ekleyip iyice karıştırın. 2 su bardağı kadar su ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakın. Tuzunu ilave etmeyi de unutmayın. 
Pişmeye yakın karabiber ve naneyi ilave edip karıştırın.  





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.