25 Mayıs 2013 Cumartesi

Kağıt helvalı kolay pasta

Ardıma dönüp bakmak ve "Ne salakmışım, ne üzmüşüm, ne paralamışım be kendimi, yazııık!" demek istiyorum...
Yaşadıkça öğrenmek bitmiyor vesselam...
.............
Öğretmenler odası dışarı taşındığından beri muhabbetler daha bir koyu, keyifler açık havada daha bir yerinde,  ziller daha çabuk çalıyor ve aynı zamanda!
Okulumuzun çalışkan insanı Ali Bey tarafından avuç avuç toplanmış ve yenmeye doyulamamış ( özellikle sevgili Ayten hocam ve bizzat kendim tarafından) ahududular aşağıda poz verenler. Sadece görüntüsü yetmez mi bunların?..Tadı apayrı bir şey elbette...Muazzam!


Bir de yine görür görmez vurulduğum başka bir şey var, kağıt helvalı bu pasta...
Kağıt helvayı zaten çok severim, bu da cuk oturdu üstüne. Aynı akşam iki koca dilimi ben tükettim, mest oldum. Hatta ikinci dilimi yatmadan henüz birkaç dakika önce tüketip altın vuruşumu yaptım. 
Tabi aynı zamanda başka bir tavsiye size, lütfen pastanızın donmasına izin verin. Aksi takdirde fotoğraflarda da görüldüğü üzere, pastacık henüz kendine gelememiş olacak ve evresini tamamlayamadığından kremasını akıtma eyleminde bulunacaktır.


Malzemeler:
( kaynak: mutfakpenceremden )
  • 4 tane kağıt helva
  • 125 gr çikolatalı tahin helva
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 kibrit kutusu kadar eritilmiş bitter çikolata
  • 1 yumurta

Tahin helvayı sütle krema haline gelene kadar iyice ezdikten sonra içine yumurta, kakao ve erimiş çikolatayı ekleyin. Hazırladığınız kremadan kağıt helva üzerine bir miktar sürün. Aynı işlemi 4 kat için de tekrarlayın. Kalan krema ile pastanın üzerini ve kenarlarını kaplayın. 
Buzdolabında 1-2 saat kadar dinlendirdikten sonra afiyetle tüketin. Farklı meyveler, kuruyemişlerle de renklendirilip tatlandırılabilir kanımca...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.