2 Nisan 2012 Pazartesi

Ekmek yapma makinesinde keten tohumlu ekmek




3 yıldır mutfağımda baş köşede duran, benim vazgeçilmezim ekmek yapma makinem... Ekmeklerimizi yiyen pek çok eş dost da edindi bu makineden en kısa sürede. Birkaç kullanımdan sonra kaldırıp bi kenara atan da var, benim gibi makinesini çok yoran da...Zaman zaman elde yoğurarak da yaptığım oluyor ama onun pratikliği ve çabukluğu başka tabi. 3 saatte ekmeğiniz hazır. Tabi "3 saat ne yapıyor bu makine, çok uzun süreymiş" diyen de oluyor. Yoğuruyor ve mayalanmasını bekliyor tabiki her ekmeğin yapım aşamasında olduğu gibi.
Üstelik ekmeğinizin içine dilediğiniz malzemeyi koymak gibi de bir lüksünüz oluyor bu sayede. Yani ekmeğin besin değerini istediğiniz şekilde artırabiliyor ve bunu damak tadınıza göre ayarlayabiliyorsunuz.
 Kendimi bildim bileli akşam yemeklerinde ekmek yemem ben, öyle alışmışım. Tabi açlıktan gözüm dönmediği sürece. Açlığa hiç tahammülüm yoktur, sabrım da. İştahlı biri olduğumu belirtmiştim daha önce, açken çekilmez olduğumu da belirtmeliyim, kocam ve kızım gibi...
Aynı zamanda evde bu şekilde pişen bu ekmek doyurucu da oluyor ve beyaz ekmek gibi dilimler birbirini kovalamıyor.
Sıra geldi ekmeğimizin malzemelerine:

  • 1,5 fincan oda sıcaklığında su (20 derece) 
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3,5 fincan beyaz ekmek unu
  • 1 çay kaşığı beyaz şeker
  • 1 çay kaşığı kuru maya
Bu  malzemeleri verilen sırayla makinenin pişirme haznesine koyun. Makineyi temel programda çalıştırın. Farklı bir malzeme eklemeniz için bir "bip" sesi duyacaksınız bir süre sonra. Bu sesle birlikte şu malzemeleri de ekleyin hazneye:

  • 2 yemek kaşığı keten tohumu (kesinlikle öğütülmüş)
  • 2 yemek kaşığı susam
  • 2 yemek kaşığı çörek otu(öğütülmüş de kullanılabilir)


Niye bu malzemeleri koyuyoruz ekmeğimize?  Onu daha da zenginleştirmek için...


Öncelikle keten tohumu B12 içeren tek bitkisel kaynak. Bunun yanısıra omega 3,omega 6 ve omega 9 barındırıyor. Kabızlık için doğal bir ilaç, kalp ve damar sağlığı için de önemli.



Susama gelince en başta kemik erimesine ve karaciğer hastalıklarına karşı faydası bulunan ve yine kabızlığı giderici bir besin. Bunun dışında yağ oranı ve enerji değeri çok yüksek olan susam protein, kalsiyum, magnezyum, potasyum, mineraller ve B vitamini açısından oldukça zengin. 






Peygamber efendimiz bundan asırlar önce " Şu kara tanede ölümden başka herşeye deva vardır" demiş çörek otu için. Benim başlı başına kullanma amacım ise bağışıklık sistemini güçlendirmesi . Aynı zamanda içinde hücre yenilemesine yardımcı ve vücut tarafından üretilemeyen doymamış yağ asitleri mevcut. Biz eskiden sadece pasta böreğin üzerine süs olsun diye atardık ama bu kadar faydası olduğunu öğrenince uzak duramıyoruz artık.



İşte bu yüzden birbirinden faydalı bu üç maddeyi ekmeğime mutlaka ekliyorum  ve kesinlikle faydasını görüyoruz.  Denemek gerek...

2 yorum:

  1. on parmağın bin marifet var ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. yok canım, elimden geleni yapıyorum işte. Bir de çok seviyorum bu işleri. insan sevince güzel şeyler çıkyor ortaya...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.