27 Nisan 2012 Cuma

Hafta sonu kahvaltısı için: Çingene pilavı

Hafta sonu deyince aklıma gelen en güzel şey...Simit...
Ve yanında bir de masum bi ikili: bal ve kaymak...

Ama bugün çok daha hafif bi tarifim var. Domates, biber, salatalık sezonu açtı artık. Kahvaltı sofralarımıza da kuruldular hemen. Yine de temkinli olmak, koklayarak almak gerek. (ben sebzeleri koklarken bazı pazarcılar bana garip garip bakıyor, ama gerçek meyve sebze kendisi gibi kokmalı değil mi?) 
Hafta sonu kahvaltılarınız için lezzetli, farklı ve yapımı kolay bir alternatif olabilir. 
Benim minik tırtılım da gayet zevkle yedi, tavsiye edilir. Hatta evde yemek olmadığında kolayca da hazırlandığından tazecik ekmekle nefis bir öğle yemeği olabilir. Egeliler bunu daha iyi bilir. Bizim pazarlarımızda yazları pazarcıların önlerinde, ekmeğe katık edilen yegane öğünlerden biridir. Biri domatesi getirir, biri peyniri, bir diğeri ekmeği. Toplaşıp yenilir. Bu durumu gören gözleriniz ve mideniz de bir an önce eve gidip aynısını yapmak için can atar.

  • 1 kase lor peyniri yada çökelek yada kesik( artık siz ne diyorsanız, hepsi ile de güzel oluyor.)
  • 2 domates
  • 2 yeşil biber
  • 1 küçük kuru soğan
  • birkaç dal dereotu (koymasanız da olur, evde vardı, faydası da ortada ben o yüzden ekledim, yakıştı da)
  • zeytinyağı
  • tuz
Ben tercihen domatesin kabuklarını soyuyorum, siz nasıl seviyorsanız öyle kullanın. Domatesi, biberi ve soğanı küçük küçük doğrayın. Varsa dereotunu da incecik kıyın. Bir kapta tüm malzemeleri bir araya getirin ve karıştırın. Sonra da size afiyet olsun.


Eşimin kendi elleriyle topladığı hoş kokulu çiçekler...
İyi ki varsın hayatımda. Ve yalnızca hayatımda bir eş olmakla kalmayıp, her halimde yanımda olduğun, beni tamamladığın, hayatı bu kadar güzel görmemi sağladığın için teşekkür ederim. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.