16 Nisan 2012 Pazartesi

Brokoli çorbası


Çok da leziz bişey değil bana göre brokoli. Farklı şekillerde tatlandırırarak tüketmeye çalışıyoruz elbette. Ama " şöyle bi brokoli canım çekti, olsa da yesek " dediğimiz bir sebze değil malesef. Buharda pişirip soya sosu ile ocakta şöyle bi çevrilmiş hali ve çorbası, brokolili lezzetler arasında favorilerim.
Çorbası da farklı bir alternatif oluyor. Yapımı da kolay. Eğer pazardan fazlaca aldıysam bir kısmını buharda tutup dondurucuya da atabiliyorum, ileride yapacağım çorbalarda kullanmak üzere.

  • 250 gr brokoli
  • 1 küçük boy kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı un
  • zeytinyağı+ tereyağ
  • 1 su bardağı süt yada 1 paket (200 ml krema )
  • tuz
Brokoliyi çok küçük parçalar halinde doğrayın. Ben önceden haşlamıyorum, vitaminli suyunu da çorbada içebilmek için. O yüzden minik minik doğruyorum ki kolay pişsin. Tencereye yağı ve rendelediğiniz soğanı koyun ve kavurun. Soğanlar kavrulunca unu ekleyin ve karıştırın. Bu iş için çırpma teli kullanın. Ardından 4 bardak suyu ekleyin. Su kaynayınca doğradığınız brokoliyi tencereye ilave edin. Brokoli pişince krema yada sütü ekleyin ve bir taşım kaynadıktan sonra ocaktan alın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.