24 Nisan 2012 Salı

Elma soslu muhallebi




Naz bu muhallebiyi büyük bi iştahla yerken ve sonrasında koca bi kaseyi bitirince  "acaba fazla mı yedi???" diye endişelendiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Tatlı dünyasıyla arası fazla iyi olmayan eşim bile "çok hafif olmuş, bitiverdi, yok mu başka?" deyince gayet şaşırttı beni. 
Elma sosuyla muhallebinin uyumu çok başarılı. Açıkcası yapmadan önce elma ile sütlü bi muhallebinin birbirine yakışıp yakışmayacağı konusunda ufak da olsa bi tereddütüm vardı. Ama bir kaşık aldıktan sonra bu muhallebiyi başka başka meyvelerle de denemek gerektiği fikri doğdu aklıma. 

  • 5 tane büyük boy elma
  • 5 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
Krem şantiyi 1 su bardağı süt ile çırpın ve bir kenara alın. Geriye kalan 4 bardak sütü, unu, nişastayı, vanilya ve 1 su bardağı şekeri bir tencereye alıp pişirin. Muhallebi kaynayıp, kıvam alınca ocaktan alın. İçine hazırladığınız krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın. Ayrı bir yerde kabuklarını soyup, yarım ay şeklinde doğradığınız elmaları, tarçını ve yarım bardak şekeri pişirin. Pişirirken içine çok az su ilave ederseniz kıvamı daha başarılı olacaktır.
Elma sosunun bir kısmını kaselere servis edin. Üzerine muhallebiyi pay edin. En son olarak da kalan elma sosu ile kaseleri süsleyin. Bizim evde ceviz çok sevildiğinden ben üste kalan elma sosuna biraz dövülmüş ceviz ekledim ve öyle servis ettim. Yumuşak bi muhallebiden hafif bi kıtırlığa geçiş oldu böylece. 


Benim fındık kurdum muhallebisinden son kaşığını alırken...
Koca kase biterken bile hala nasıl iştahla yediği belli oluyor sanırım...





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.