25 Nisan 2012 Çarşamba

Buğdaylı yoğurt çorbası



Buğdayı hayatımıza daha fazla sokmak için yaptığım çorbalardan biridir. Şimdi adını hatırlamadığım ünlü bir doktor " Anadolu' daki çocuklara bakın, hepsinin yanakları kırmızı kırmızıdır, neden çünkü doğal besleniyorlar, çünkü buğday yiyorlar" demişti bir keresinde. O günden sonra hiç aklımdan çıkmadı o söz. Naz henüz doğmamıştı o zaman ama ben kararımı vermiştim. Benim çocuğum da öyle yanakları kırmızı kırmızı, kanlı canlı ve çok sağlıklı olmalıydı. Oldu da galiba  çok şükür...
Bana kalırsa yoğurtla yapılan bütün çorbalar çok güzeldir. Bunun da çok leziz bişi olduğunu söylememe gerek yok herhalde.

  • 2 su bardağı kadar yoğurt (evde yapılan yoğurtlar daha sıvı oluyor daha önce de belirtmiştim, o yüzden yoğurdu bol tutun, ama yoğurdunuz koyu kıvamlı ise daha azı da yeterli olacaktır. Unutmayın ki yoğurt bu çorbaya lezzet katıyor)
  • 1 yumurta ( yine daha önce de belirttiğim gibi yoğurtlu çorbalarda ben akını sarısını ayırmıyorum, bi deneyin siz de)
  • 2 yemek kaşığı dolusu un
  •  1,5 su bardağı haşlanmış buğday
  • tuz
Üzeri için:

  • tereyağ
  • kuru nane
Yoğurt, yumurta ve unu güzelce çırpın ve bir kenara ayırın. Tencereye yaklaşık 4 bardak su koyun. Su kaynayınca bir gece önceden ıslattığınız ve haşladığınız buğdayı tencereye ekleyin. Yada artık benim gibi yapıyorsanız rahatsınız. Daha önceden haşlayıp, porsiyonlara ayırdığınız buğdayı kolayca kullanabilirsiniz. Üstelik bu şekilde buğdayı salatalara da ekleyebiliyorsunuz, gayet de doyurucu oluyor. Ardından kaynayan tencereye hazırladığınız yoğurtlu karışımı ve tuzunu da ekleyin . Böylece bir taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın. 
Üzeri için tereyağını kızdırın. Ocaktan alınca naneyi ekleyin ki nane yanmasın. Servis ettiğiniz çorbaların üzerine naneli tereyağını gezdirin. 
Çocuklarınızın da çok severek yiyeceği bir çorba olacağından emin olabilirsiniz, tabi sizin de...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.