10 Nisan 2012 Salı

Zeytinyağlı enginar


Pek çok insanın önyargıyla yaklaştığı bir sebze olmakla birlikte benim favori lezzetlerimden biridir. Çocukluğumdan beri bu ve bunun gibi pek çok sebzeyle büyüdüğümden olsa gerek, önyargı oluşturacak zamanım olmadı. Zaten konu yemekse önyargıya yer yoktur bende. Deneyip bakmak, ondan sonra karar vermek gerek. Kaldı ki yine de karar vermek için erken bence. Çünkü çok daha güzel ve usulünce pişirilmişini henüz yememiş olabilirsiniz. Zeytinyağlı dolma  mesela, çok severim, ama bazen öyle dolmalar görüyorum ki insanın elini süresi gelmiyor...Hemen karar vermemek lazım... 
Bu hayatta ağzıma süremeyeceğim tek şey kadınbudu köftedir benim. Adını duyunca bile tüylerim ürperir. Lezzetinden değil elbet. Üniversitede ilk yılımdı. Okulun yemekhanesinde yedik yemeğimizi. O gün öyle şiddetli bir bulantı baş gösterdi ki bende,resmen yatağa düşürdü. Birkaç gün hasta yattım, kendime gelemedim. Bir daha da ağzıma koymadım, koymam da...
Bunun yanında belli olduğu üzere yemek ayırt etmem. Çok şükür hane halkı da öyle. Enginar da "Oooo enginaaar" şeklinde karşılanan bir yemektir bizde, kereviz gibi. Kocamın evlendikten sonra başlayan, beni hayretler içinde bırakan ve kendi kereviz sevgimi sollayan kereviz aşkı var bir de. Terbiyeli kereviz aşkı...
Çok faydalı sebzeler tabi bunlar. Enginarın karaciğer üzerindeki etkisini bilmeyen yoktur sanırım. Bizim oralarda enginarın hiçbir yeri atılmaz. Saplarından, başından, yapraklarından, hepsinden ayrı yemek yapılır. Hepsi de çok lezzetli olur. Ben bugün klasik zeytinyağlı enginar yaptım. 
Enginarı soyulmuş halde alabileceğiniz gibi kendiniz de alıp soyabilirsiniz, çok da eğlenceli oluyor bana göre çevire çevire soyması. Kararmaması için hemen limonlu suya atmayı da unutmayın.
  • 6 tane enginar
  • 1 tane kuru soğan (arpacık soğan varsa onu kullanın, daha hoş görünüyor)
  • 2 tane havuç
  • 2 tane küçük boy patates
  • 1 küçük kase bezelye
  • 1 yemek kaşığı un
  • yarım limon suyu
  • 1-2 tane kesme şeker
  • zeytinyağı
  • dereotu
  • tuz
Tencereye yağı ve dörde bölüp çok da küçültmediğiniz soğanları koyun. Soğanlar kavrulunca küp küp doğradığınız patatesi ve havucu, ardından bezelyeleri ekleyin. Bir miktar kavrulunca üzerine biraz kaynar su koyun ve sebzelerin pişmesini sağlayın. Sebzeler pişince enginarları koyun tencereye ve kapağını kapatın. Enginarın pişip pişmediğini kontrol edin.Tuzunu ayarlayın ve 1-2 tane kesme şeker ekleyin. Ayrı bir kapta limon suyunu, unu ve bir miktar suyu karıştırın. Pişen enginarın üzerine dökün ve suyuna karıştırın.Bir taşım kaynadıktan sonra ocaktan alın. Soğuyunca üzerine ince kıyılmış dereotuyla süsleyerek servis yapın. Afiyet olsun . 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.