3 Nisan 2012 Salı

Mercimek çorbası


Kayınpederimdi bu çorbayı ilk beğenen ve "bambaşka" bulan. Daha sonra ne zaman eşimin ailesine gitsek ( ki ilk günün ardından mutfak bana bırakılır her seferinde ) bi mercimek çorbası yaparken buldum kendimi. Farklı olan nedir yada başkası nasıl yapar bilmem, ben bi yemeği yapmadan evvel hayal ederim. Ne yakışır, içine neleri koysam kaldırır, hangi usülle pişmelidir gibi... Önce bunları kurarım kafamda, sonra da uygulamaya geçerim. Klasiğin dışında olmayı, kendi lezzetimi vermeyi severim, abartmadan...Elbette araştırırım, incelerim, yerli yabancı yemek bloglarını takip ederim ama aynısı olmaz yaptıklarım, benden bişeyler olur mutlaka. Birçok tarifi okurken içinde birbirine yakıştıramadığım bir malzeme gördüğümde daha fazlasını okumam.  
Nitekim bu blogda yer alan her tarifte olduğu ve olacağı gibi bu da benim mercimek çorbam. Ve neticede bunlar benim tatlarım , benim birikimim, benim mutfak sevgim, emeğim, mutluluğum. 
 Ben bir öğretmenim ve bir yıldır ücretsiz izindeyim, kızımla meşgul, sahalardan uzaktayım, özlüyorum işimi, çok da seviyorum ama kızımı daha çok seviyorum, onun en güzel ilklerini birebir görmek, doyasıya yanında olmak istiyorum...Çalıştığım zamanlarda, okuldan çıkıp eve geldiğimde mutfağa girmek, her gün çeşit çeşit şeyler yapmak bana terapi gibi gelirdi. Şimdilerde o kadar konsantre çalışamasamda (artık mutfağımda yalnız değilim çünkü, minik bi yardımcım var)  hala en sevdiğim şey mutfağım, alet edavatım ve yemek yapmak...13 yaşında ilk yemeğim olan patlıcan musakka ile başladı bu serüven ve hala devam ediyor. Annemin evde olmadığı bir gün yemeği ben hazırlamak istedim ve... Afiyetle yedik. Annem neyin nasıl yapılacağını, nasıl pişeceğini öğretmemişti oysa. Tek yaptığım onu gözlemlemek ve uygulamaktı, birçok konuda olduğu gibi... O yumuşacık insanı hep gözlemledim ve çok şey öğrendim ben annemden.
Benim usül mercimek çorbasına gelince:
  • 1,5 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 tane havuç
  • 1 küçük soğan
  • tereyağ+ zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı un
Küçük bir tencereye yıkadığınız mercimeği, ufak ufak doğradığınız havucu ve doğranmış soğanı koyun. Üzerine 3 bardak su ekleyin ve pişmeye bırakın. Mercimekler piştiğinde bu karışımı blendırdan geçirin. Başka ve daha büyük bir tencereye yağı ve ardından unu ilave edin. Unu kokusu çıkana kadar kavurun. Blendırdan geçirdiğiniz mercimeği tencereye ekleyin. Üzerine mümkünse 1 bardak et suyu ilave edin, yoksa sadece su da olur ama et suyunu tavsiye ederim. Çorbanın kıvamı koyu geldiyse biraz daha su ilave edebilirsiniz. Tuzunu ekleyin ve kaynadıktan sonra ocağın altını kapatın. 
Eğer sarımsak tadını ve aromasını seviyorsanız üzerine ayrı bir yerde biraz tereyağı kızdırın. Bunun içine 2 diş sarımsağı rendelemek yada havanda dövmek suretiyle ekleyin. Biraz sarımsağın tadını yağa vermesini bekleyin ama sakın yakmayın. En son bi miktar pulbiber ilave edin ve altını kapatın. Bu sosu çorbaları servis ettiğiniz kaselere ekleyin arzuya göre. Deneyin bakalım, beğenecek misiniz? Bol limonu da unutmayın...

2 yorum:

  1. ellerine sağlık bende yapıyorum ama hiç havuç koymamıştım.bide böyle deneyeyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, hem rengi güzelleşiyor, hem de besin değeri artıyor. kolay gelsin.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.