27 Nisan 2012 Cuma

Firik pilavı



Güneydoğu Anadolu turuna çıkana kadar kendisinden haberdar olmakla birlikte firiğin tadı hakkında bi fikrim yoktu. O güzel tur sayesinde Güneydoğu Anadolu' nun muhteşem mutfağının da anlatıldığı kadar olduğunu anladım. Çiğköfteler, lebeniye,bayram  yuvarlaması, oruk, kaburga dolması, künefe... Ve adını şu an hatırlayamadığım daha nice lezzet. Her şehrin kendine özgü ve nefis tatları var. Tabi böyle bi tura katıldığınızda (gerçi bizim her tatilimizin sonu aynı oluyor) valizlere sığamadan, elinizde envai çeşit poşet ve çantalarla dönüyorsunuz. 
Firik aslen Antep' e özgü bir bulgur çeşidi. Buğday başaklrını tam sararmadan toplayıp, yapraklarını ateşte yakarak tanelerini ayırıyorlar. Hafif yanık tadı da oradan geliyor. Rengi de bulgura göre daha yeşil. Son yıllarda artık marketlerde de bulabildiğimiz yöresel ve farklı bir tat.


Sadece firikten bir pilav yaparsanız tadı biraz ağır oluyor bana göre. O yüzden en güzeli bulguru da kullanmak.  Nitekim "Nasıl pişirelim" soruma satıcının verdiği cevap da aynen bu yönde olmuştu. 

  • 250 gr kuşbaşı dana eti yada kuzu eti
  • yarım su bardağı firik
  • 1 su bardağı pilavlık bulgur
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 3 tane yeşil biber
  • 2 tane kırmızı biber
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut ( ben nasıl olduysa nohut koymayı unuttum, bazen oradan oraya o kadar çok koşuşturuyorum ki bazı şeyler unutulabiliyor galiba)
  • tereyağ+ zeytinyağı
  • tuz
Etleri ve yağı tencereye koyup, etler pişene kadar kavurun. Pişen etlere ufak doğranmış soğanı da ekleyin ve kavurmaya devam edin. Küçük küçük doğradığınız biberleri ekleyin. Ardından biber ve domates salçasını da ilave edin. Yıkadığınız firik ve bulguru da ekleyip kavurun. Üzerine bulgurun üzerini bir parmak geçecek kadar soğuk su ilave edin. En üste haşlanmış nohutu ve tuzunu da ekleyip kapağını kapatın. Suyunu çeken pilavı 15 dakika kadar dinlenmeye bırakın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.