5 Nisan 2012 Perşembe

Etli nohut ve yıldız şehriyeli pilav

 Nasıl bir kas ağrısı, nasıl bir acıdır bu böyle. Kabus gibi bir gece geçirdim ve sabah soluğu hastanede aldık. Gerçekten dayanılmaz, Karagöz' le Hacivat gibi sağ kolum vücuduma yapışık geziyorum, hareket ettirmek ne mümkün. Her zamankinden daha yavaş ve çok garip bi şekilde yazıyorum şu anki yazımı. "2-3 haftada geçer, ama lütfen dikkat edin, üzerine yatmayın, ilaçlarınızı kullanın, ağır kaldırmayın kızınızı mesela, yoksa kronikleşir" diyen doktora hafif bir tebessümle baktım "ne diyorsun doktor beycim sen" şeklinde. Kızımı kaldırmamak mı...Sabahtan öğleye kadar kucağıma alıp onu doyasıya mıncıklayamadım diye içim içimi yedi benim, ayrıca kim bakacak benim minik sıpama. Bi de ben en çok sağ yanıma yatmayı seviyorum, o nolucak... Elbette daha dikkatli olmam gerekiyor ama yaşarken bazı şeyler de çok mümkün olmuyor.
 Ve her zamanki duamı tekrarladım bugün yine." Allah kimseyi hastaneye düşürmesin ama onları da başımızdan eksik etmesin." Sağlık çok değerli bi hazine gerçekten, en ufak bi aksaklık bile size dünyayı dar edebiliyor. Herkese sağlık dolu günler diliyorum ve geçiyorum her daim eşimin yüzünü güldüren, onu çok mutlu eden yemeğimiz etli nohuta. Benim bu yemekle tanışmamsa sadece beş yıl öncesine dayanıyor. Evvelinde hiç yemedim bu yemeği, ama karşımda bu kadar çok seven biri olunca sık yaptığım yemeklerden biri oldu.




Malzemeler:

  • 3 su bardağı haşlanmış nohut (haşlanınca iki katına çıkacağından ortalama 1,5 bardak nohut ıslatmanız yeterli olacaktır)
  • 250 gr dana eti(kemikli bir etle daha lezzetli olacağına emin olabilirsiniz)
  • 2  tane büyük boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 3-4 diş sarımsak 
  • zeytinyağı
  • tuz
Nohutu bir gece önceden ıslatın ve ertesi gün pişirin. Bunun için varsa düdüklü tencere kullanın. Başka bir tencerede doğradığınız soğanı yağda kavurun. Etleri tencereye koyun ve kavurmaya devam edin. Etler saldıkları suyu çekene kadar kavurun. Suyunu çeken etlere salçayı, rendelediğiniz sarımsağı da ekledikten sonra tencereye 2-3 bardak kadar sıcak su ilave edin. Etler piştiğinde nohutu ekleyin. Bir taşım daha kaynattıktan sonra tuzunu ilave edin ve ocağın altını kapatın. 



Yanına bir de pilav yaptım:

  • 1 su bardağı pirinç
  • tereyağ+ zeytinyağı
  • 2 su bardağı et suyu veya tavuk suyu
  • yarım su bardağı yıldız şehriye
  • tuz
Yıldız şehriye yeni keşfim, çok sevimli, bir kere de pilavda denemek istedim. Pirinci güzelce yıkayın ve yarım saat önceden bir miktar sıcak su ile ıslatın. Anneden kalma bir alışkanlık ben ıslattığım suya biraz da tuz atıyorum, nedenini en kısa zamanda öğrenmeliyim sanırım. Tencerede yağı eritin ve yıldız şehriyenizi kavurmaya başlayın. Şehriyeler pembeleştiğinde suyunu süzüp yıkadığınız pirinci ekleyin ve pirinçler saydamlaşana kadar bir güzel kavurun. Ardından hazırladığınız sıcak et yada tavuk suyunu tencereye ekleyin. Tuzu ekleyin, ocağın altını kısın ve pişmeye bırakın. Pilavınız göz göz olduğunda yani suyunu çektiğinde ocağı kapatın ve nemini alması için bir kağıt havluyu kapağın altına yerleştirin. 15 dakikalık bir dinlenmenin ardından pilavınız hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.