14 Nisan 2012 Cumartesi

Cevizli sosyete mantısı



Kayseri' ye gitmeden önce orada yiyeceğim güzel mantıları düşledim hep. Normal değil mi ama, insan gittiği yerin meşhur lezzetlerini tatmak istiyor. Ve şunu gördüm ki, Kayseri mutfağı zengin ve kaliteli bi mutfak. Lezzetli etleri, etin en güzel yerinden yapılan pastırmaları, çeşit çeşit mantı ve kesme makarnaları, birbirinden güzel şarküteri ve kahvaltı ürünleri var. Şurası kesin ki, herşeyi bir de yerinde tatmak lazım. Ben pastırmadan çok hoşlanmam ama Kayseri' de yediğim pastırmayı yemeğe doyamadım doğrusu. Bizim marketten aldıklarımızla kıyas kabul etmez...
 Mantıyı da bizim usulden farklı yapıyorlar. Biz haşlayıp üzerine sarımsaklı yoğurdu, en üste tereyağlı sosumuzu dökeriz. Onlar domates,biber püreli, hafif salçalı suda pişirip üzerine bi miktar yoğurt döküyorlar. Mantı boyutları da gerçekten minicik, kapatma şekilleri de farklı. Ben bu şekilde olanını da sevdim ama favorim bol yoğurtlu olanı galiba...
Eğer  o an için hamur açmaya üşendiysem ve canım çok fena mantı çektiyse birkaç yolu var benzer tadı elde etmenin. Bunlardan bir tanesi de bugün sizlerle paylaşacağım şekli. Bir de şöyle bir güzelliği var bu durumun, bu şekilde yaptığınız mantıyı misafirinize de sunabiliyorsunuz, değişik ve hoş oluyor.



  • 3 adet yufka (siz istediğiniz miktar yufka ile yapabilirsiniz, ben biraz çok yapıp haftasonu misafirlerim için dondurucuya atmayı planlıyorum, bu arada bir yufkadan 4 tane mantı çıkıyor)
  • 2 büyük boy kuru soğan
  • Yarım su bardağı kısırlık bulgur
  • yarım su bardağı ceviz
  • Yarım demet maydanoz
  • 300 gr kıyma
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber, pulbiber, kuru fesleğen, kuru nane
  • sarımsaklı yoğurt
  • tereyağ
  • toz kırmızı biber
Tavaya yağı ve kavrulmak üzere kıymayı koyun. Kıymalar kavrulurken yarım bardak bulguru da sıcak suyla ıslatın. Cevizleri de ağza gelecek şekilde küçültün, çok ezilmesinler. Kıymaların üzerine küçük doğranmış soğanı ilave edin ve kavurun. Bu karışıma biber salçasını, önceden ıslatılmış bulguru, cevizi, kıyılmış maydanozu ve en son olarak da tuzunu ve baharatlarını ekleyin. Ocağın altını kapatın ve iç malzemeyi soğumaya bırakın. 
Daha sonra  bir yufkayı eşit olarak dörde bölün. Her bir parçanın geniş ve yuvarlak olan bölümüne iç malzemeden koyun ve kenarlarını kapatarak sigara böreği gibi sarın. Uç kısmını su ile ıslatarak yapışmasını sağlayın. Ardından yufkayı gül böreği gibi içe doğru yuvarlayarak şekil verin. Pişirmek için az yağda kızartma yada üzerine yağlı su sürerek fırınlama gibi iki yönteminiz var. Ancak bana sorarsanız ne olursa olsun kızartılınca daha bi lezzetli oluyor. Fırınlamak isterseniz de yüksek ısıda sadece üzeri kızarana kadar pişirin. 
Kızartınca bir kağıt havlu üzerine alırsanız fazla yağını da çekmiş olursunuz. Sarımsaklı yoğurdu üzerine dökün. Tereyağında toz kırmızı biberi kızdırın ve şöyle bi gezdirin. Afiyet olsun. 

2 yorum:

  1. Canım mantı çekti şimdi, çok severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Nur K. , bizden çok uzaklarda olduğunu gördüm, bir haftalığına yurtdışına çıktığımızda bile memleketimin yemeklerini ne kadar özlediğimizi, önümüze gelen ilk türk yemeğine ekmeğimizi iştahla bandırarak yediğimizi hatırlıyorum. Ve galiba sizi anlıyorum...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.