7 Nisan 2012 Cumartesi

Tarhana çorbası


Her memlekette farklı yapılır tarhana. Kimisi daha beyazdır, kimisi portakal gibi turuncu... Kimisi toz halindedir, kimisi kağıt gibi kurutulur, kimi de hamur topağı gibi kalakalmıştır. Kahramanmaraş' ta kağıt gibi incecik halde kurutur onu kıtır kıtır çerez gibi yerlermiş. Biz de gittiğimizde almıştık, farklı olmakla birlikte güzel de bi tadı var. Yine gitmeli de almalı aslında, gitmişken bir bahane ile dondurmasından da yemeli. Hayatımda yediğim iki dondurma kazınmıştır aklıma, onlardan daha güzelini de yemedim daha. Biri Santorini' de (meşhur ve benim epeyce rüyalarımı süsleyen ve hakikaten rüya gibi bir yunan adası) yediğim dondurmaydı. Orda saatlerce kalıp bütün çeşitlerinden yiyebilirdim ama mümkün olmadı tabi. Diğeri de Maraş' ta yediğimdi elbette. "Anlattıkları kadar varmış" diyor insan. Keçi sütü kullanıyorlarmış yaparken, dolayısıyla kolay erimiyor ve müthiş lezzetli bişey oluyor. 
Gelelim bizim tarhanaya. Bizim tarhanamız şekilde görüldüğü gibi portakal rengi ve  toz halinde. Sağolsun her yaz kayınvalidem yapar tarhanamızı, elleri dert görmesin. 


Bizim tarhananın olmazsa olmazlarıysa kuru börülce, kuru biber ve sarımsaktır. Tam bir kış ve şifa çorbası haline gelir böylece. 

  • 5 yemek kaşığı kuru tarhana 
  • 3-4 diş sarımsak 
  • 1 su bardağı haşlanmış kuru börülce
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 5-6 tane kurutulmuş biber( ben yazdan patlıcanı oyup, biberi de ortasını alarak kurutuyorum)
  • tereyağ+ zeytinyağı
  • tuz
Tarhanayı yarım saat önce sıcak suyla ıslatın ki iyice yumuşasın, topakları gitsin. Tencereye yağı, salçayı ve kuru biberi koyun. Salçayı kavurduktan sonra ıslattığınız tarhanayı ekleyin ve karıştırın. Hemen ardından 2-3 bardak daha su ilave edin. Rendelenmiş sarımsağı da ekleyin. Kaynadıktan sonra haşlanmış börülcesini  ve tuzunu ilave edin. Bir iki taşım daha kaynadıktan sonra çorbanız hazır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.