30 Nisan 2012 Pazartesi

Kurutulmuş domatesli ekmek



İşte size kırmızı kırmızı ve mis gibi domates kokulu, peynir ve zeytinyağının arkadaşlığıyla daha da güzelleşen bir ekmek. Benim için biraz da yeşil acı biber...Ekmek yapma makinesinde farklı alternatifler denemek isteyenler için..

  • 1,5 fincan oda sıcaklığında su
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3,5 fincan beyaz ekmek unu
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı kuru maya
  • 1 su bardağı kuru domates
Kuru domatesi sıcak su ile ıslatın. Islattığınız su 1,5 fincan su olsun, çünkü bu suyu ekmeğimizin hamuruna karıştıracağız daha renkli bir ekmek elde etmek için. Bu arada bahsedilen fincan ölçüsü çay fincanıdır. Domatesleri ıslatmadan önce boylarını küçültmeyi unutmayın.
Ekmek yapma makinenizin haznesine  domates hariç sırasıyla verilen tüm malzemeleri koyun. Makineyi temel programda çalıştırın. Yarım saat sonra malzeme eklemeniz için gelen bip sesinden sonra domatesleri ekleyin. Ekmeğiniz piştiğinde biraz dinlendirin. Sonrasında afiyet olsun. Özellikle hafta sonu kahvaltı sofralarınıza çok yakışacak.

2 yorum:

  1. Ben de buna bayıldımmmm, hemen deniycem :)

    YanıtlaSil
  2. evet kesinlikle denemelisiniz. özelikle de benim gibi farklı ve çeşit çeşit ekmek denemekten ayrı bir haz alıyorsanız mutlaka.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.