28 Nisan 2012 Cumartesi

Zeytinyağlı kabak



Tek başına bırakıldığında pek lezzetli bişey olmamakla birlikte çok amaçlı kullanılabilen faydalı bir sebzedir kabak. Artık her mevsim bulunmasına rağmen siz lütfen buna aldanmayın ve her türlü sebzeyi meyveyi zamanında tüketin. Ben ilkokulda hayat bilgisi dersimizde mevsimlere göre sebze ve meyveleri tanıdığımızı hatırlıyorum. Kışın turşu kurulur, yazın kiraz yenir, sonbaharda yapraklar dökülür, ayva olur gibi...Malesef şimdilerde öyle birşey söz konusu değil. Ben elimden geldiğince değinmeye çalışıyorum bu konuya derslerimde yeri geldikçe ama... Hiçbirşey eskisi gibi değil ki artık...
Benim en sevdiğim kabak hallerinden biri zeytinyağlı kabak, o yüzden ilk kez alınca pazardan hemen bu yemeği yapmalıydım. Çocukken en sevdiğim yemeklerden biriydi kabak. Annem ocağın altını bile kapatmadan yanına gider, tabağımı uzatırdım. Sıcak sıcak, ekmeğimi bandıra bandıra iştahla nasıl yerdim o tabağı...Annem bi başka güzel yapardı orası kesin. Yaptığım bazı yemeklerde ne olursa olsun asla annemin yaptığı yemeğin tadını bulamıyorum. Ve seni hep çok özlüyorum annecim, pamuk kalplim benim, yumuşacık, güzel annem.
Sulugözün tekiyim ben...
Eveet nerede kalmıştık, gelelim artık şu kabağa.

  • 5 tane kabak
  • 2 büyük domates
  • 2 tane kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 3-4 diş sarımsak
  • dereotu
  • zeytinyağı
  • tuz
Soğanları küçük küçük doğrayıp yağda kavurun. Üzerine kabuklarını kazıyıp, halka şeklinde doğranan kabakları ve sarımsağı ekleyin. Kabakların üzerine küp şeklinde doğranmış domatesi, salçayı ve tuzunu atın. Yıkadığınız pirinci ve çok az su ilave edin. Çok az sudan kasıt yarım su bardağı kadardır. En son olarak da kıyılmış dereotlarını ekleyerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.