30 Ekim 2013 Çarşamba

Baklava yufkasında tahinli çıtır rulolar

Kuru baklava gibi bişey bu, nefis!
Günlerce de aynı tazelikte kalabiliyor ve aynı tatta...
Yapması da zor değil, tek şart hızlı hareket etmek, aksi takdirde baklava yufkasının kuruması saniyelik iş. Kurumaya izin vermeden ivedilikle hazırlamak lazım ruloları...


Bu tarifi henüz Naz' a hamileyken çalıştığım okulda yemiştim, kendisi aynı zamanda şimdiki okulum da olur niye öyle dediysem...Naz' dan sonra ücretsiz izin falan derken arayı epey açmış olmamdan herhalde...
Hülya hocam yapmıştı, hem tahinli, hem de haşhaşlısından. İkisi de çok güzeldi ama tahinli bir başkaydı vesselam.
O tarihlerde ve daha sonraları çok sık olmasa da fırsat buldukça başına geçtiğim bir tariftir.

  • baklava yufkası
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı tahin
  • 1 kase toz şeker
  • üzerine pudra şekeri
  • 1 kase dövülmüş ceviz
Özellikle bayram tatili sırasında Denizli' ye giderken, Kale' de uğradığımız o muhteşem doğal ürünler satan dükkandan aldığımız çifte kavrulmuş nefis tahinle bu tatlının daha da güzelleşeceğine eminim. Memleketimde her yerin ayrı bir güzelliği ve ayrı bir tadı var. Tatil dönüşü dolan taşan arabamız mesela, bolluk bereketle dolu, herkes bişey eklemek istiyor Marmaris' e giden yola...Zevkle kabul ediyoruz biz de! Tarhana, köy bulguru, salçalar, erişte, hiçbişeylere değişmeyeceğim zeytinyağımız, inciri, üzümü, zeytini derken...Kışlık erzak toplanıyor yavaş yavaş. Yolda gelirken eve dönen tüm araçlara bakıyorum, hepsinin hali aynı, herkes yüklemiş memleketinin tuzunu, biberini, düşmüş yola.


Tahinle zeytinyağını bir kapta güzelce karıştırın.
İlk yufkayı tezgaha serin ve bir fırça yardımıyla yufkanın heryerine yağlı karışımdan sürün. Üzerine toz şeker serpin. Üç katı da bu şekilde hazırladıktan sonra en üst kata ek olarak bir de ceviz serpiştirin ve çok sıkı olmayacak şekilde uzun kenarından yufkayı sarmaya başlayın. Bitirdiğinizde iki parmak kalınlığında verev şeritler kesin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin. Tüm yufkaları, daha doğrusu yapabildiğiniz kadarını, çünkü baklava yufkası çok bereketli oluyor, ben ancak yarım paketi kullanabiliyorum bu iş için. Evet tüm yufkaları bu şekilde tamamladıktan sonra kalan yağlı karışımı da ruloların üzerine fırçayla sürün ve önceden ısınmış 180-200 derece fırına yerleştirin.
20 dakika kadar sonra üzeri istediğiniz miktarda kızardığında fırından alın. Soğumasını bekleyin ve üzerine pudra şekeri serpin.
Çıtır çıtır, doya doya tüketin.

5 yorum:

  1. çıtır çıtır çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yapıyorum bunu ama yufkaları tek tek kullanarak yapıyorum.Bu arada aynı memlekette nefes almak güzel şey.Belki bir gün iki blogger karşılaşırız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların hepsi başımın tacıdır beni acayip mutlu eder ama aynı memlekette olmak ve bu kişinin üzerine bir de blogger olması beni müthiş heyecanlandırdı. izmirli, ankaralı, adanalı ...bloggerler sürekli biryerlerde buluşurlar da ben kendimi uzaydan sesleniyor gibi hissederdim. gerçekten karşılaşmalıyız belki de ne dersiniz?

      Sil
    2. Herşey seninle güzel... İnan ben de çok mutlu oldum.Mail adresini göremedim, mail adresimden bana yazarsan iletişime geçmeyi çok isterim,sevgiyle kal arkadaşım :)

      Sil
    3. Aaaha ah, bu Melike zaman bulsa daha neler yapacak da... Baksana yorumu bile 5 gün sonra görebildimmm. Onu da yapacağım, ulaşacağım sana mutlaka...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.