9 Ekim 2013 Çarşamba

Yumurtalı taze fasulye

Bazen bir kase ayıklanmış nar, kuruyemiş dolu bir tabak bazen yada "annem evde kendisi kuruttu öğretmenim!" mesajıyla ikram edilen, cidden evde kurutulmuş ve çok lezzetli kuru meyveler...
"annem sizin için hazırladı" ya da "bunu da size gönderdi öğretmenim" diyen tatlı diller...
En beğendiği çikolatadan size de ayıranlar, neşe katanlar ömrünüze, yüreğinize...
Ne geldiği, ne kadar geldiği değil önemli olan, bir üzüm tanesi de olsa paylaşılan, paylaşılası olması, o kalpten size düşmesi güzel, çok güzel...
Paylaşmak değer vermektir çünkü. Çocuklar herşeyini paylaşırlar öğretmenleriyle...Evde olanı, canını sıkanı, yeni alınan ayakkabısını, tokasını, acısını bazen de, çok üzüntüsünü, mutluluğunu ve de...
Bugün tenefüste bir an "çok alıştım ben bu keratalara yahu, seneye kocaman olup mezun mu olacaklar bu bıdıklar şimdi...." diyerekten türlü düşünce geçti zihnimden. Hemen dağıttım o hüzün dalgasını...
Zaten bu ara sınıfımızda epey üzücü olaylar yani kazalar yaşadık bu sıra art arda ve beni fazlasıyla sarstı yaşananlar. Unutup olağana alışmam epey zamanımı aldı. Kimseciklere bişeycikler olmasın ne olur!
Anneliğin öğretmenliğime çok şey kattığını düşünüyorum, zira iki Melike arasında oldukça fark görüyorum. Pek çok anlamda...
Fazla duygusal bir yengeç insanı olaraktan burada bu konuyu noktalamayı gayet gerekli görüyorum kendime.
Bunların yanı sıra ezber bozup, farklı yemek deneyimlerine her daim devam eden ben, yeni ve leziz bir fasulye yemeği daha buldum kendime. Evden de onay alınca hemen paylaşayım istedim, mevsimi geçmeden.



  • Yarım kg taze fasulye
  • 2 yumurta
  • 1 tane kuru soğan
  • zeytinyağı
  • kurutulmuş biber
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • yarım tatlı kaşığı biber salçası
Orjinal tarif sofra dergisinin son sayısına ait. Ben içine kuru biber ve salça ekledim yalnızca, güzel oldu...Nazillili damarım işte, illaki kuru biberi ekleyecek bir yer bulurum...
Fasulyeyi ayıkladıktan sonra küp şeklinde doğrayıp bir tencerede yumuşayana kadar pişirin.
Suyunu süzün ve bir kenara alın.
Bu arada küp doğranmış soğanı yağda kavurun. Üzerine kuru biberleri ve salçayı da ekleyin. Fasulyeyi de ekleyip biraz kavurun.
Bir kasede yumurta ve baharatları çırpın. Pişen fasulyenin üzerine gezdirip karıştırın.
Yumurtalar da pişince sıcak sıcak servis edin. Ben yanına domatesli pilav yaptım bir de...Çok mu güzel oldu?..Çokkkk....Acı severseniz pulbiberi bol tutun derim yada kuru biberleri acısından seçin mutlaka!


2 yorum:

  1. http://orgu-ve-dantel-ornekleri.blogspot.com/2013/10/kymal-patatesli-borek.html
    Bu yayınızın izinsiz kulanıldığını düşünüyorum.Kontrol edebilirsiniz google şikayet edin benimde yayınımı izin almadan yayınladı..Emek hırsızlığına hayır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine hanım çok teşekkur ederim duyarlılığınız için. ilk kez böyle birşeyle karşılaşıyorum ve çok şaşırdım, yazının tıpatıp aynısı, bizzat kendisi yazmış gibi yayınlamış. henüz yapılması gereken en doğru şey nedir karar veremedim ama google' ın böyle bir şikayet olanağı varsa onu kullanmak mantıklı...halen şoktayım bu bariz hırsızlık karşısında! sevgiler, selamlar size...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.