4 Ekim 2013 Cuma

Kuru meyveli kek (yoğurtlu, sirkeli )

Bazen böyle oluyor, sırada bekleyen onlarca tarif beklemeye devam ederken, damakta kesin bir iz bırakan, o her ne ise, birden diğerlerinin önüne geçiveriyor. Bu tarif mesela, aslında fotoğrafları da o kadar başarılı değil. Ki zaten doğru dürüst fotoğraf çekmeye vakit bile bırakmadı bu kek, akşam yapıldı, ertesi akşama dayanamadı...Kalan 4-5 dilimle idare ettik son anda görselini yakalamak adına. Onlar da bu çekimin ardından...
Şimdilerde kendisinden taze meyveyle, buzluktaki vişnelerimle yeni bir tarif üretmeye hazırlanıyorum. Çok sevdik kendisini çok...
Bizim evdeki meyve sevgisi malum...Kurusu da tazesi de pek bi seviliyor evdeki bayanlar tarafından! Erkeğimizin o taraklarda pek bezi yok....


Kaynak: cahidejibek

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 125 gr tereyağ
  • 1 su bardağı kıvamlı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 su bardağı kuru meyve
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • üzümler için, 1 yemek kaşığı nişasta
  • keke kalıbı için, 1 çay bardağı kadar susam
Yumurta ile şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpın.
Yoğurt, eritilip ılıtılmış tereyağı ve sirkeyi ekleyip karıştırın.
Un ve kabartma tozunu da eleyerek ekleyip karıştırın.
Ayrı bir kapta kuru meyvelerinizi nişastaya bulayın. Ben kuru meyve adına ne varsa kullandım, ayva, elma, portakal kabuğu...
Kek kalıbını tereyağı ile yağlayıp, her yerini güzelce susama bulayın. Orijinal tarifte susam için olmasa da olur demiş ama, bence olmazsa olmaz...O derece...


Hamurun yarısını kalıba dökün, kalan yarısına kuru meyveleri ekleyip onu da dökün üzerine. Böylece meyveler de asla çökmüyor dibine. Sonra hafifçe karıştırabilirsiniz belki, ben onu dahi yapmadım. Her zaman yaptığım gibi tezgaha vurarak kalıptaki havanın çıkmasını sağladım sadece....
170 derece önceden ısınmış fırında üzeri kızarana kadar, kızarmaya başladıktan sonra ısıyı 150 dereceye düşürebilirsiniz. Bu şekilde 20-25 dakika daha pişirdikten sonra fırından çıkarın. Ilımasını bekleyip servis yapın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.