8 Mayıs 2012 Salı

Yoğurtlu semizotu


Çiğ tüketildiğinde daha faydalı olduğu bilinen semizotunun en kolay hali galiba yoğurtlu semizotu. Bazen unutur insan bir müddet yapmadığı şeyleri, aklına gelmez olur. Şahsen ben çok yaşarım bunu. Bu türden kolayca bir tarifi de bu yüzden yazıyorum, unuttuysanız hatırlayın diye. Ben çok özlemişim mesela. Marmaris' te yaşayınca insan yazı çok sevemiyor belki ama yazın da sebzesi, meyvesi, rengi, cıvıltısı ayrı bi güzel orası kesin...
  • Süzme yoğurt
  • 2-3 diş sarımsak
  • yarım bağ semizotu
  • tuz
  • zeytinyağı
Semizotunu doğrayın ve sarımsaklı yoğurtla karıştırın. Üzerine  biraz da zeytinyağı gezdirin. Eğer bi meze gecesi hazırlıyorsanız mutlaka baş köşede yer verin bu lezzete. Sizi yormaz, göz doldurur ve yiyeni de mutlu eder. Meze gecesi nedir derseniz benim en sevdiğim şeydir. Biz eşimle bazen düzenleriz bu geceleri kendimize. Çeşit çeşit meze yapılır, yanında sevdiğiniz bir içki eşlik eder ve siz de hafif şeyler yemiş ama çok mutlu olmuş olarak ayrılırsınız sofradan. Tabi akşam yemeklerinde ekmek yeme adeti bulunmayan ben, ekmeğin o mezelere kattığı tadı asla gözardı edemem... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.