12 Mayıs 2012 Cumartesi

Keşkek



Bizim oralarda düğünde bayramda koca koca kazanlarda yapılır bu muhteşem şey...Ustalar harıl harıl çalışır, buğdayı döve döve sakız kıvamına getirirler. Sonra da etle buluşturup dövmeye devam...Kaliteli bir kol gücü gerektirir anlayacağınız bizim oraların keşkeği. 
Keşkek her yörede yapılan, ama her yörede farklı farklı yapılan bir yemektir. Kimi yerlerde içine nohut, soğan, salça,çemen, pastırma gibi değişik şeyler konulabiliyor. Kimileri de sulu bir kıvamda yapıyor, bazen de salçalı soslu.
Herşeyi değişebilir ama bana kalırsa keşkek son yıllarda moda olduğu üzere tavuk etiyle yapılmamalı. Bu konuda buğdaya en çok yakışan ettir bence. Yerken lif lif ayrılmış görüntüsüyle kaşığınıza gelmeli ve iştahınızı daha da açmalıdır bu sayede.
Benim bugün anlatacağım keşkekse tam anlamıyla bugüne uyarlı ama tadından hiçbirşey kaybetmeden yapabileceğiniz, kolay ve pratik şekli. Sayısız denemeler sonucu oluşturulmuş başarılı bir tariftir, altı çizilmeli...

  • 2 su bardağı buğday ( pişince iki katına çıktığını unutmayın)
  • 350-400 gr kuzu eti
  • tuz
Üzeri için:

  • tereyağ
  • toz kırmızı biber
Öncelikle buğdayı bir gece önceden ıslatın. Ertesi gün buğdayı ayrı, eti ayrı bir yerde pişirin. Ben önce eti pişiriyorum, ardından aynı tencerede buğdayı (düdüklü tercihiniz olsun). Zaten ikisinin tadının birbirine geçmesi değil mi amacımız... Buğdayı çok suyla haşlamamaya özen gösterin. 
Haşladığınız etleri ayrı bir yere alın ve kemikli bir et ise kemiklerinden ayırıp, küçük küçük parçalayın. Buğdayı tencereye alın ve günümüzün muhteşem buluşu blendırı kapın. Daha önceleri ben de kol gücümü çook denedim ama inanın bana kendinizi yorduğunuzla kalıyorsunuz, kolayı var, birkaç teknik hareket sadece. Blendırı tencereye daldırıp çıkartmak suretiyle çalıştırın. Yani içinde sürekli çalıştırarak tutmayın. Amacımız püre olması değil çünkü. Aşağı yukarı hareketlerinizi tencerenin çeşitli yerlerinde çok değil, en fazla 5-10 kere tekrarladıktan sonra çıkartın içinden. Tencereyi ocağa koyun, içine parçaladığınız etleri ve tuzu ekleyin. Tencerede iyice suyunu çekip, sakız kıvamına gelene kadar tahta kaşıkla karıştıra karıştıra pişirin. Suyunu çekip, kıvamı koyulaştığında ocaktan alın.




Ayrı bir yerde tereyağını kızdırıp, toz kırmızı biberle buluşturun. Servis yaptığınız tabaklara ekleyin ve hiç vakit kaybetmeden yemeye başlayın. Yanında ayran, şalgam suyu, turşu yada güzel bir salata da yapın muhakkak.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.