22 Mayıs 2012 Salı

İç baklalı enginar



Enginarı ilk kez baklalı yaptım ve bu birlikteliğe, bu mükemmel uyuma bayıldım. 
Baklanın enginara bu kadar yakışacağını hiç düşünmemiştim. Buzdolabını açıp şöyle bir göz gezdirdikten sonra "neden olmasın" diyerek aldım iki poşeti de elime. Yani elbette rast gelmişliğim var, ismine aşinayım ama bunca zamandır enginarı baklasız tüketerek kendimize büyük haksızlık yapmışım...
Bana kalırsa bezelye, patates ve havuç üçlüsünden daha büyük bir uyum sergiliyor bakla ile enginar. Bakla o ekşili suya hemen nasıl alışıveriyor, nasıl yanaşıyor yaklaşıyor enginara anlatamam.





  • 1 kase kabuklarından ayrılmış iç bakla
  • 5 tane enginar
  • 4 tane havuç
  • 2 tane kuru soğan ( varsa arpacık soğan tercih edin, daha çok yakışır, on tanesi yeterli gelir)
  • zeytinyağı
  • dereotu
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 limon suyu
Geniş bir tencerede soğanı zeytinyağında kavururken içine verev kesilmiş havuçları ekleyin ve kavurmaya devam edin. İç baklayı da ekleyip şöyle bir iki karıştırdıktan sonra üzerine iki bardak kadar suyu ekleyin. Hemen ardından enginarları ve tuzunu da ekleyip kapağını kapatıp pişmeye bırakın.
Hiç şüpheniz olmasın, enginar, bakla ve havuç üçlüsü aynı anda pişecektir, kimse birbirini bekletmiyor bu yemekte.
Bu arada un ve limon suyunu ayrı bir kapta buluşturun.
Pişen enginara bu karışımı azar azar ve yemeğin suyuyla buluşturarak ilave edin. Bir taşım kaynadıktan sonra ocaktan alın.
Servis yaparken kıyılmış dereotunu eklemeyi unutmayın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.