31 Mayıs 2012 Perşembe

Focaccia ( italyan yassı ekmeği)

Bugün bir kez daha anladım ki ben anne olmamalıymışım. 
Ne bu şimdi değil mi?
Zor, çok zor annelik...Pazartesi çalışma hayatına geri dönmem lazım. Biraz ani bir geri dönüş olmak durumunda kaldı ve ben buna hiç hazır değilim. Hoş, belki asla "evet, hadi bakalım ben hazırım, ayrılalım annecim" diyemeyecek biriyim ama bu da çok ani olmadı mı?
Uzun lafın kısası karaları bağlamış, salya sümüğe vurmuş durumdayım. Çok fenayım...
Koskoca bir yengeç kadınıyım ben, sonuna kadar hem de. Bir sürü çocuğum olsun, ben onlara yemekler pişireyim, hep birlikte mutlu olalım, kabile kabile yaşayalım istiyorum. Yeterki onlardan ayrılmayayım...Yeterki gözbebeğim,  gözümün önünden bir yere ayrılmasın. Ama böyle bir dünya yok biliyorum. 
Kötüyüm, kötü...
Karmakarışığım. 


Havamı dağıtmak, başka şeylerle meşgul olmak adına oturdum bilgisayarın başına ama direk malum konuyla giriş yaptım yine. 






Çok güzel bir ekmek tarifim var bugün, focaccia yani İtalyan yassı ekmeği. Elimde ekmek yapmayı sevdiğimi daha önce belirtmiştim. Bu da onlardan, üstelik çok lezzetli ve basit bi ekmek. Sonucu da memnuniyet verici. Biz beğendik, siz de bi deneyin bakalım beğenecek misiniz?
Ekmeğin özelliği üzerine muhakkak deniz tuzu ve zeytinyağı sürülmesi. Ayrıca İtalyanlar bu ekmeğin üzerine sarımsak, parmesan, kuru domates, kekik, dilimlenmiş zeytin, soğan halkaları,taze adaçayı gibi aklınıza gelebilecek envai çeşit şeyi koyabiliyorlar. Sandviç şeklinde de tüketilebilen güzel bir ekmek oluyor.

  • 3 su bardağı beyaz un
  • 1 tatlı kaşığı kuru instant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı su
  • 3 çorba kaşığı süt
  • 3-4 çorba kaşığı zeytinyağı
Üzerine:

  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
  • 1 tutam deniz tuzu
Unu, tuzu ve mayayı karıştırın. İçine su, süt ve yağı ekleyerek 10 dakika yoğurun. Yumuşak formlu bir hamurunuz olacak.
Hamuru üstü nemli bir bezle örtülü bir şekilde 1-2 saat kadar ılık bir yerde bekletin.


Bu süre sonunda hamurunuz en az 2 katına çıkmış olmalıdır. Unlanmış tezgaha alın ve gerektikçe eliniz unlayarak hamuru yoğurun. Hamura yassı elips yada yuvarlak şeklini verdikten sonra üzerinde parmağınızla gözenekler oluşturup yarım saat daha dinlenmeye bırakın.








Üzerine bir fırça yardımıyla zeytinyağı, deniz tuzu ve fesleğen yada arzu ettiğiniz herhangi başka bir malzemeyi de ekleyin.



Anne fırını önceden çalıştırmayı unutmuş, bu arada fırının ısınmasını bekleyen ekmeğimiz kabarmaya devam etti...



230 derece önceden ısınmış fırında yarım saat kadar pişirin.10-15 dakika kadar dinlendikten sonra focaccianız yemeye hazır, afiyet olsun.



Benim elipsim biraz yamuk bir elips olmuş sanırım...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.