3 Aralık 2012 Pazartesi

Fırında kuzu gerdan


Tamamıyla her hakkı bana ait olan, o kadar da nefis bir yemektir kendileri.
Bir süredir buzluğumda bekleyen gerdanım için çeşitli fikirler türettim hep, ama hiç birini yeterince beğenip uygulamaya geçemedim. Sonunda hafif ekşi soslu, sarımsaklı, aslında tam da beni tanımlayan bu tarifi oluşturdum zihnimde ve yaptım.
Önce patates, sonra lime lime ayrılan, bi o kadar da lezzetli et sosa doyacak ve ortaya enfes bişey çıkacak! Yaptım, oldu...


Yalnız biz sofrada kemik görmekten pek hoşlanan bir aile değiliz, üstelik tabakta o kemiği dürtüp durmaktan hiç de hazzetmiyorum. O yüzden klasik olarak kemikli haliyle değil benim sunumum, bizzat etli! Gerdanı düdüklüde bi güzel haşladım. Eti kemiğinden ayrılana kadar! Sonra onu tüm kemiklerinden arındırdım ve yemeğimi yapmaya öyle başladım.

  • 1 tane kuzu gerdan (bir dilim değil yani, bir tane kuzunun gerdanı işte)
  • 3-4 tane patates
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tane limonun suyu
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber
Patatesleri ne ince ne de kalın olacak şekilde halka halka dilimleyin ve yanmaz tavada, çok az zeytinyağında arkalı önlü pişirin. Ancak patatesler yeterince pişmesin.
Genişçe ve kapaklı bir fırın kabına patatesleri yerleştirin. Eğer kapaklı fırın kabınız yoksa alüminyum folyo ile sarabilirsiniz, yiyeceklere temas etmedikten sonra sakıncası yok. Sonra da üzerini açarsınız biraz kızarmış görüntüyü elde etmek için.
Patatesin üzerine etleri yayın.
Bir kapta dövülmüş sarımsak ile tuzu, karabiberi ve limon suyunu buluşturun. Bu karışıma 1- 1,5 bardak kadar da etsuyu ekleyin ve etlerin üzerine boşaltın. Kapağını kapatın ve üzeri hafif kızarıp patatesler iyice pişene kadar 230 derece fırına sürün.
Etler fazla kızarırsa kurur lezzeti kalmaz, dengeyi iyi ayarlamak lazım.
 Nefis, hafif bir et sizi bekliyor. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. KUZU ETİ ÇOK YUMUŞAK VE GÜZEL OLUR...
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
    MİİS MİİİS...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.