9 Mart 2013 Cumartesi

Zeytinyağlı portakallı kereviz

Terbiyeli kerevizden sonra bizim evde "bi kereviz yap be hanım..." şeklinde cümleler duyar olduk, bundan yıllar önce...Ben zaten kerevizi her türlü çok seven bir insanım, salatası, Nazilli usulü nohutlusu, etli terbiyelisi....
Bizim memlekette kereviz de, her yanı mutlaka değerlendirilen sebzelerdendir. Sapları da eklenerek nohutlu, limonlu öyle güzel bir yemeği olur ki, tadına doyulmaz...
Yaprakları ve ince sapları çorbaya eklenmek üzere bir kenara ayrılır muhakkak...Ben de incecik doğrayıp buzluğa kaldırıyorum, gerektiği yerde kullanmak amacıyla.


Bu kez farklı bir şekilde denedim bu mis kokulu sebzeyi. Ben çok beğendim, hatta benim için terbiyeli olanından bir tık öne geçti, ama....Eşim der ki, ille de "etli terbiyeli"....

  • 2 tane kereviz ( yine küçük boylardan)
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 tane portakal suyu
  • yarım limon suyu
  • 2-3 tane havuç
  • zeytinyağı
  • tuz
Soğanı küp küp doğrayıp zeytinyağında kavurun. Üzerine jülyen şeklinde kesilen havucu ve yine jülyen şeklinde kestiğiniz kerevizi ekleyin. Ben kerevizin saplarını da aynı şekilde yemeğe ilave ediyorum, sevmiyorsanız eklemeyebilirsiniz. Bu arada kerevizi soyduktan hemen sonra limonlu suya atarsanız kararmasını engellemiş olursunuz.
Sebzeleri 1-2 dakika daha kavurduktan sonra üzerine portakal suyunu ve limon suyunu ekleyin. Sırf portakal suyu ile çok tatlı olacakmış gibi geldi bana, o nedenle limon suyu da ekledim, bence böylesi süper oldu.
Ardından tuzunu da ekleyip kapağını kapatın ve kısık ateşte pişmeye bırakın. Suyunu çektiği halde aldığınız kerevize bağlı olarak sebzeleriniz hala pişmemişse biraz sıcak su ekleyip tekrar pişmeye bırakın.
Ben her yemeği sıcak severim, hatta soğuk olan hiçbir yemekten hazzetmem. Ancak elbette siz nasıl seviyorsanız, ılık ya da soğuk öyle servis edin.

1 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.