23 Mart 2013 Cumartesi

Yeni keşfim: PANCAKE

Uyandım.
Henüz doğmamıştı güneş, etraf karanlık...
En sevdiklerimi yokladım, uzun uzun baktım yüzlerine...
Sıcaktı, sımsıcak...
Bir kez daha şükrettim Allah' a, sonsuz kere şükür ve de...

Sonra da uyku tutmadı işte, kurdum da kurdum. Yengecin hali ne olsa gerek; hayal kurmak, ondan mutlu olmak...Gerçek hayatta da budur yengeç kadını. Mutlu olmak için öyle çok fazla şeyler beklemez. Bir gece vakti uyanır, ailem yanımda der, onlar da mutlu, çok şükür sana der ve gülümser. Mutludur, ondan daha mutlusu bulunmaz artık.

Sonrasında yeni keşfi olan pankekten bahsetmeye koyulur. Hani memleketimin yazlık yerlerinde "gözleme = pancake" diye satılır ya, ne alaka dersiniz. Yurdum insanı gözlemeyi pancake olarak çevirmiştir İngilizce' ye!
Sonuç olarak ben bayıldım bu kahvaltılığa, her hafta sonu yapasım geliyor inanın. 
Bu arada yaptığım şeyler artık daha esmer oluyor, çünkü mutfağımda beyaz un ve beyaz şeker devri kapandı. Artık TAM BUĞDAY UNU ve ESMER ŞEKER kullanıyorum ve kullandıkça ikisine de bayılıyorum...Tavsiye ederim, kokuları bile farklı, bi o kadar da keyifliler! Bu pankekler son beyaz unla yapılanlar, üzerine iki kere de tam buğday unuyla yaptım, Naz son yaptıklarımı daha çok sevdi, bundan sadece bir-iki lokma atmıştı ağzına, diğerlerini tane hesabı götürdü! 
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • yarım paket vanilya
  • yarım paket kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı kadar tuz



Tüm malzemeleri çırpma kabına alıp, iyice karıştırın. Yağsız ve yanmaz bir tavaya bir kepçe dökün ve kendiliğinden yayılmasına izin verin. Üzerinde gördüğünüz kabarcıklar iyiye delalettir, ters yüz iyice pişirdikten sonra ocaktan alın. Kızarınca pişmiş demektir zaten.


Benim verdiğim ölçüler ile en üst resimde görüldüğü üzere 7 tane çıktı. Krep kadar büyük olmuyorlar, en fazla on santim kadar büyüklükleri...


Yanında çay, biraz reçelden, biraz nutella aşkından filan derken bi bakmışsınız tabağın dibi görünmüş, bi daha mı yapsam diyorsunuz...Hatta şu an benim aklım da çelinmekte!
Kabarık, pofuduk pancake istiyorum, hemen...

2 yorum:

  1. özgül türker25 Mart 2013 01:30

    BÜYÜK KIZIM COK GÜZEL PANCAKE YAPARR
    COK HAFIF VE YEMESI COK ZEVKLI RECEL NUTELLA MUTHIS YAKISIYOR ESLIK EDIYORR
    ELINIZE SAGLIKK
    AFIYET OLSUNNNN
    ÖZGÜL TÜRKER

    YanıtlaSil
  2. Fica doce, pensei que era salgado.
    beijos!!!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.