21 Mart 2012 Çarşamba

Ev pizzası ve acılı sarımsaklı nefis pizza sosu...

Şimdiye kadar sayısız yerde, sayısız çeşitte pizza denemişliğim var. Ama şu kadarını söyleyeyim bu konuda da büyük bi aşama kaydettim ve gayet başarılı bir pizza tarifim var. Yiyenler kusur bulamadı, hatta yemeye doyulamadı. Yanına da öyle bi sos yaptım ki, bandırıla bandırıla yendi, tabaklar hızla boşaldı. Önce pizzadan başlayalım.


Hamuru için: 
  • 2 su bardağı un ( 25 cm'lik bir kalıp için 1 bardak un yeterli oluyor, ben iki tepsi yaptım yani tepsi başına 1 bardak un denebilir. pizzacıda yediğimiz orta boy pizza ebadında oluyor zannımca. bu arada ben kalıp olarak kelepçeli kek kalıbımın kelepçesiz kısmını yani tabanını kullandım, tavsiye edilir.yaratıcılık size kalmış, evdeki kalıplara bir göz atın bakalım.)
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 paket kuru  instant maya 
  • 1 çay kaşığı tuz
  • ılık su 
 Ara sosu için:

  • domates salçası
  • kekik
Üzeri için:
  • ince doğranmış mantar
  • biber ( ben yazdan kırmızı ve yeşil biberi ince ince doğrar dondurucuya atarım, noodle, menemen, sebze çorbası vs yaparken kullanırım, domatesi de aynı şekilde atarım dolaba. mevsimsiz sebze meyveyi eve sokmam çünkü. )
  • mısır
  • zeytin
  • sucuk, salam( küp küp kesilmiş), sosis veya pastırma bile olabilir, güzel olmaz sanıyordum ama çok nefis oluyor pastırmalısı da .
  • rendelenmiş kaşar peyniri
Un, tuz, yağ ve mayayı bir kaba alın ve karıştırın. Üzerine azar azar ılık su ilave ederek yoğurmaya başlayın. Hamurunuz kulak memesi kıvamından biraz daha sert bir kıvamda olmalı. Yoğurma işlemi için yaklaşık 10 dakika yeterli olacaktır. Hamuru elinize yapışmayacak kıvama geldiğinde tezgahın üzerine alın ve ikiye bölün.( iki tepsi yapıyoruz) Merdane yardımıyla biraz açın hamuru. Sonra yağlanmış kalıba elinizle  yayın.
Bir kapta 2 kaşık salçayı az miktarda su ile inceltin, ardından kekiği ekleyin ve bu karışımı hamurun üzerine sürün.



Eğer ince hamurlu bir pizza istiyorsanız bu noktada hamurun üzerine çatalla delikler açın. Ardından başlayın malzemeleri pizzanın üzerine doldurmaya . Kaşar hariç tüm malzemeyi koyduktan sonra elinizle şöyle bi bastırın pizzanın üzerine ki malzemeler havada asılı kalmasın.




 200 derece önceden ısıtılmış fırında 20- 25 dakika pişirin. Fırından çıkarmadan evvel kaşar peynirini serpin. 2 ila 3 dakika sonra fırından çıkarın, dilimleyerek  servis yapın.


 Yanına da şu sostan yapın ama...
  • mayonez
  • sarımsak
  • acı toz kırmızı biber
Sarımsağı rendeleyip mayonez ve biberle buluşturun. Sonra da pizzanıza bandıra bandıra yiyin. Afiyet olsun. 




  

1 yorum:

  1. Melikecim bu tarifi oğlum için deneyeceğim, malum ben diyetteyim, ama bana diyeti bozdurur gibi geliyo ,nefis görünüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.