29 Mart 2012 Perşembe

Izgara şişte et

Mangal yakmak ve mangalda bişeyler pişirebilmek bir sanattır bana göre, takdir ediyorum. Öyle ateşli, dumanlı ve hatta riskli şeyler hiç bana göre değil. Bu işi zevkle üstlenen biri var bizim evde, sevgili eşim. Gerçekten seviyor mangal yakmayı. "Ya boşver şimdi onunla mı uğraşacaksın" dediğimde,  "nolucak canım hallederim ben hemen şimdi" diyor ve yakıveriyor ateşi. Gerçekten de mangalda pişen herşey daha bi lezzetli oluyor. Balık, tavuk, kestane, asma yaprağında hamsi... İlk kez böyle bişey yedim ve gerçekten lezizdi. Asma yaprağının ekşiliği hamsiye geçmişti, şanslıyım galiba bu konuda ve daha bir çok konuda...
Ve tabi hava şartları bazen izin vermez terasta mangal yapmanıza. O zaman da çareler tükenmez, gerçek mangal tadını veremez ama sonuçta lezzetli bir et yemiş olursunuz.
Eğer bir gece önceden marine işlemini uygularsanız etinizi istediğiniz yumuşaklıkta yemeniz mümkün. 



 Marine için:

  • 4 diş sarımsak(rendeleyin yada varsa havanda dövün)
  • yarım su bardağı süt
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • biberiye (bende kurusu var,kendim toplayıp kurutmuştum, heryerde var zaten artık. siz tazesini bulabilirseniz onu koyun) 
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • tuz, karabiber
Bu karışıma küçük parçalar halinde doğranmış 400 gr eti bir gece önceden yatırın. Ben genelde yağsız olduğundan dana eti kullanıyorum, ama kuzu etiyle yaparsanız mükemmel olur. Ayrıca şuna hiç katılmıyorum ki marine edilmiş ve iyi pişirilmiş bir et kokmaz. Uzmanlara göre en sağlıklısı da  kuzu etiymiş . Yine de sevmeyeni de seveni de çok. Ben sadece varolan önyargıya karşıyım, yoksa herkes herşeyi sevecek diye bir kaide yok. 
Marketlerde satılan bambu şişlerden alabilirsiniz bu iş için. Yada varsa evdeki metal şişlerinizi kullanın. Etleri şişlere dizin, ızgaranın üzerine koyun. Fırını en yüksek sıcaklığa ayarlayın. Benimki maksimum 280 yapıyor örneğin. Bu noktada size bir önerim olacak. Malum alt kısma etin yağı, suyu filan akar, o sıvı giderek kurur ve çıkartması çok zor olur. Bunun için fırın tepsinizin üzerine yağlı kağıtlardan koyun ve üzerine ızgarayı yerleştirin. Bu durumda tüm akanlar kağıtta kalacak, tepsiye bile düşmeyecektir. Eğer yağlı kağıdınız yoksa da fırın tepsisine biraz su koyun, yıkamanız yine kolaylaşır.






Etlerinizi çevirerek pişirin.( fırınınız turboysa buna gerek yok, orta katta pişirin etleri. ancak fırınınız turbo değilse etleri en üst kata yerleştirin ve arada bir kez çevirin yeter.)




Yanında güzel bir yeşil salata ve yağsız pişirilmiş patatesle nefis olur. 11 aylık kızınız ısırarak yemeye bayıldığından ısıra ısıra yer etini şişten. Afiyet olsun. 

1 yorum:

  1. Heveslendim attım marineye akşama yeriz afiyetle :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.