19 Mart 2012 Pazartesi

Kaşarlı domates çorbası

Bundan 3 yıl öncesine kadar İzmit' te yaşıyorduk. ( Hala da çok özlüyoruz oraları...) İzmit' ten Nazilli' ye olan her yolculuğumuzda mutlaka uğranırdı Susurluk' taki Yörsan tesislerine. İçilmeden geçilmezdi kaşarlı domates çorbası... Herkes ayranı, tostu filan der ama, ben domates çorbasını tek geçerim. Üzerine bolca dökülmüş pulbiber ve isotla, yanında mis gibi roll ekmeğiyle tadına doyulmaz o çorbanın. 
O gün bu gündür evde yapıyorum bende çorbamı. Aynı tadı tutturuyorum belki ama o yol yorgunluğu, biraz da sersemliğiyle sıcacık, dumanı üstünde, oradaki o tadı ne yapsam yakalayamam.

  • 2 kaşık dolusu un
  • tereyağı( ben tek başına tereyağını tercih etmem yemeklerimde. biraz da zeytinyağı karıştırırım)
  • 1 bardak süt
  • 3 kaşık dolusu tuzsuz domates salçası( domates püresi de kullanılabilir, robottan geçirmek şartı ile. Eğer salça kullanacaksanız da tuzsuz yani tatlı bir salça tercih edin. ev yapımı salçayı denemeyin, aynı tadı vermiyor.)
  • tuz
  • rendelenmiş kaşar peyniri
Tencereye yağı, ardından unu koyun ve unun kokusu çıkana kadar kavurun. Daha sonra 1 lt kadar su ilave edin ve karıştırın.( soğuk su kullanın un topak topak olmasın.) Salça kullanıyorsanız bir yerde suyla salçayı inceltin.  Ve tencereye ilave edin. Kaynamaya yakın 1 bardak sütü de ekleyin. Tuzunu ekleyip, bir iki taşım kaynadıktan sonra ocaktan alın. Kaselere koyduktan sonra hemen kaşarı ekleyin.. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.