15 Mart 2012 Perşembe

Damla sakızlı muhallebi

Bizim evden tatlı hiç eksik olmaz. Ben porsiyon porsiyon yerim çünkü. Eşiminse tatlıyla arası hiç yoktur. Çok nadirdir beğenip yediği tatlı. Bu da onlardan biri mesela, çünkü içinde damla sakızı var. Bi damla sakızı aromasını bir de kazandibini sever benim eşim. Dolayısıyla yapılan tatlılar hep bana kalır, olsun hiç şikayetim yok benim bu durumdan. Yani gayet iştahlı ve bu kadar çok yiyen biri olarak kilom da gayet normal. Çünkü 11. ayında olmasına rağmen 12.500 gr ve 79 cm boyunda bir kızım, gayet hareketli ve oturmak durmak nedir bilmeyen bir bünyem ve 2 katlı kocaman bir evim var. Bir de temizlik hastalığım... Sonuç olarak alınan tüm kaloriler fazlasıyla atılıyor...


Yapılışına gelince:
  • 4 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı nişasta
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 100 gr margarin
  • 2 tane damla sakızı
Sosu için:
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 2 çorba kaşığı süt

 Damla sakızını havanda dövün. Sütü, nişastayı, unu ve şekeri tencerede pişirin. Karışımı ocaktan alıp margarin  ve damla sakızını ekleyin. Göz göz oluncaya kadar mikserde yüksek devirde çırpın.
Sosu için gereken malzemeleri de mikserde yüksek devirde güzelce çırpın. Ilıyan muhallebinin üzerine bu sosu dökün. Yumurtayı sosun içinde hiç hissetmeyeceğinize emin olabilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.