13 Mart 2012 Salı

Tutmaç çorbası


Yeşil mercimeğin en sevdiğim hali bu çorbadaki hali. Erişteyle ve yoğurdun ekşiliğiyle buluşan mercimek çok lezzetli bir hal alıyor. Naz da çok severek yiyor bu çorbayı, tabakta zerre bırakmadan, taa 6-7 aylıktan beri...Yapılışı da kolay. Eğer siz de benim gibi baklagilleri önceden haşlayıp, porsiyonlara ayırıp, dolaba atıyorsanız işiniz daha da kolay. Ben nohutu, buğdayı, yeşil mercimeği, fasülyeyi haşlar, porsiyonluk atarım dondurucuya. Malum bizim evde pilavın hası nohutlu olanıdır. Buğdayı da son yıllarda çok kullanmaya başladım. Mutlaka hayatınıza sokun derim, faydalı ve lezzetlidir buğday. Çorbasını yapın, salatanıza ekleyin, keşkek yapın, aşure yapın. İnanın hiç zor değil. Siz dengeli ve sağlıklı beslenmek isteyin  yeter ki. Bir gece önceden ıslatılan küçük bir ön hazırlıkla işiniz kolaylaşır, hatta gayet pratik olur. Sıra geldi benim yeşil mercimekli çorbamın yapılışına. İşte bu noktada biraz zorlanıyorum, çünkü herşeyi göz kararı yapmaya o kadar alışmışım ki ölçü söz konusu olduğunda biraz duraklıyorum.
  • 2 bardak yoğurt ( ben yoğurdumu evde yapıyorum, dolayısıyla benim yoğurdum sulu oluyor, o yüzden yoğurdu bol tutuyorum. Ayrıca yoğurdu ne kadar bolsa o kadar güzel oluyor. Ama sizin yoğurdunuz koyu kıvamlıysa süzme yoğurt gibi o zaman 1 bardak yeterli olur.) 
  • 1 yumurta ( yoğurtlu çorba yaparken sarısını beyazını ayırmam ben, güzelce çırparsanız hiç sorun olmaz, koyun bir yumurtayı olduğu gibi, kalanın ziyan olmama durumu pek nadirdir çünkü...)
  • 2- 3 kaşık un
  • 1 bardak haşlanmış yeşil mercimek
  • yarım bardak ev eriştesi
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • tuz
Üzerine :
  • tereyağ
  • toz kırmızı biber
Yoğurdu, yumurtayı ve unu bir kapta güzelce çırpın. Tencereye yarım litre suyunuzu koyun. İçine bir kaşık sıvıyağ ilave edin. Önce erişteleri, sonra haşlanmış yeşil mercimeklerinizi ekleyin. Erişteler pişince yoğurtlu karışımınızı ve tuzunuzu ilave edin.Yoğurdunu eklerken çorbayı sürekli karıştırmak gerektiğini de unutmayın. Gerçi ben bu çorbanın kesildiğini hiç görmedim,  bu duruma ya eriştenin ya da mercimeğin  bi katkısı olmalı, henüz çözemedim. Üzerine de tereyağını kızdırıp, ateşten alınca toz kırmızı biberi ekleyin ve çorbanın üzeine dökün. O muhteşem "cozzz" sesini de duymuşsanız artık size afiyet olsun.

2 yorum:

  1. namı diyar kara şimşek nasıl yerim diye planlarken bu yönteme hiç rastlamamıştım yarın hemen denicem eline sağlık tatlım:)))

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun şimdiden canım. beğenirsin umarım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.