21 Mart 2012 Çarşamba

Yer elması çorbası





Akşam yemekte yer elması çorbası olduğunu öğrenen eşim " Hmmm çok lezzetli bişey olduğunu sanmıyorum, sonuçta yer elması, ne kadar tadı olabilir ki..." şeklinde bir görüş bildirdi. Hiiç aldırmadım çünkü öğlen bizim tadım testimizden başarıyla geçti çorbamız. Kızımla birer kase içtik ve ikimizde umduğumuzdan daha başarılı bulduk bu çorbayı. Sadece yapım aşaması biraz sıkıntılı, daha doğrusu yer elmasını soyma işi pek de keyifli değil tabii.
Gelelim eşimin konuyla ilgili yorumuna... Çorbasından bir iki yudum aldıktan sonra " e güzel olmuş bu"  dedi umduğundan fazlasını bularak...

  • 500 gr yer elması
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 su bardağı sıcak su
  • 1 çay kaşığı köri
  • 1 su bardağı krema
  • 1 tutam muskat
  • tuz
  • maydanoz

Yer elmalarını soyup su dolu bir kabın içine atın. Yalnız boyutlarını biraz küçültün. Tencereye yağı koyun. İçine elmaları atın ve kavurmaya başlayın. Biraz kavrulduktan sonra 1 çay kaşığı köriyi ekleyin. Üzerine sıcak suyu ilave edin ve kaynamaya bırakın. 20 dakika kadar kaynadıktan sonra, elmaların da yumuşadığını gördüğünüzde blendırdan geçirin. Kıvamı koyu geldiyse biraz daha sıcak su ekleyebilirsiniz. Kaynayan çorbaya tuz, muskat ve en son olarak da kremayı ilave edin ve ocaktan alın.Kıtır ekmekleri de unutmayın. Küp küp doğradığınız ekmekleri fırınlayabilir yada tavada kızarmasını sağlayabilirsiniz. İnce kıyılmış maydanozu da ekleyip servis yapın. Afiyet olsun.

2 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.