14 Mart 2012 Çarşamba

Çökertme kebabı


Etten çok hazzetmediğim günlerde dahi en sevdiğim yemektir çökertme kebebı.Etten çok hazzetmediğim günlerde dedim, artık tam bi etobur oldum çünkü. Yani ege mutfağı malum, genelde sebze, yeşilliğin, otun binbir türlüsü...Ama 5 yıldır "et, et yap bize, yemedik ne zamandır, tavuk yok mu, bonfile yok mu bu memlekette" diye gezinen bi eşiniz varsa sonunda siz de etsever oluyorsunuz. Yine de sadece etsever kadrosuna alamam kendimi. Herşeyi severek yada sevmeyerek tüketmeye çalışırım, hepsinin türlü türlü faydası var ve bu bünyenin hepsine ihtiyacı var. Hele ki artık 11 aylık olmuş, serbest dolaşım özgürlüğünü eline almış, şuursuzca ortalığı karıştıran, merak küpü bi yumurcak olan Naz' la, vücudun herbişeye mutlaka ihtiyacı oluyor. Sürekli tetikte olmanız gerekiyor çünkü. İlk emeklediği gece ne kadar şaşırmış, gözlerimize inanamamıştık oysa, başımıza geleceklerden habersiz.Hele ben "hadi bi daha bi daha emeklesin, izlemek istiyorum" cümlesini kaç kere kurmuştum acaba...






Hepsi bir yana herşeyi kurcalasın, karıştırsın, oynasın, zıplasın, gülsün, eğlensin, mutlu ama çok mutlu bir çocuk olsun istiyorum. Kendine güvenen, mutlu ve vicdanlı bir çocuk olsun. Çocukluğunu doyasıya yaşamış, düşmüş, kalkmış, toz çamur içinde kalmış, tadı çıkarılmış bi çocukluk yaşasın. Hep mutlu olsun benim kızım ve bütün çocuklar... Allah herkesin evladını korusun.

Neyse  konu Naz olunca ben çeşmelerimi açarım hemen, o yüzden sustum...
Gelelim çökertme kebabına.

  •  400 gr dana eti
  • 4- 5 tane iri patates 
  • sıvı yağ
  • domates salçası
  • yoğurt
  • 2- 3 diş sarımsak
  • tuz, karabiber

Dana etinizi ince şeritler halinde doğrayın, hani jülyen şeklinde. Kızgın tavaya atın etleri, hiç sulandırmamaya özen gösterin. Et nemini alınca ateşi biraz kısın ve eti pişmeye bırakın. Arada çevirmeyi ihmal etmeyin.
Patatesleri de ince şeritler halinde ama bu kez daha ince, kibrit çöpü gibi doğrayın. Bu kadar ince olmasının sebebi patateslerin çıtır çıtır olmasını istememiz. Patatesleri kızartın ve bir kaba alın. Etler pişince 1-2 kaşık domates salçasını, tuzu, biberi ekleyin. Bu safhada biraz sıcak suyu da ekleyin ki salça çözülsün ve etlerle sos kıvamını alsın. Ben bu ara kuru fesleğeni keşfettim, pek çok yemeğe yakıştırıyorum, biraz da fesleğen ekledim anlayacağınız. Kuru fesleğeni deneyin derim. Ocağın altını kapatın. Sarımsaklı yoğurdu hazırlayın. Servis tabağına önce patatesten koyun, üzerine sarımsaklı yoğurdu gezdirin, ardından da assolist gelsin, etinizden koyun.Nefis, afiyet olsun...



6 yorum:

  1. gene mükemmel görünüyo,fakat ben şu dana etini pişirme özürlüyüm arkadaşım yumuşacık olmasının bir formülü var mı?

    YanıtlaSil
  2. yinede yarınki misafirim için denicem ilham kaynağımsın eline sağlık sana kızına eşine sağlık...:)))))))

    YanıtlaSil
  3. Eğer eti bir gün önceden süt ve zeytinyağı ikilisine yatırırsan muhteşem olur, et bıçağa gerek duymadan elinle kopacak hale gelir( bu durum marinenin içinde durduğu sürenin uzamasına bağlı olarak artar.) bu marinenin içine bir de biberiye eklersen tadına doyum olmaz.kolay gelsin

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.ilk fırsatta deneyeceğim.:))

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim, afiyet olsun size

    YanıtlaSil
  6. sanırım yarın akşam bu yemekten yenilecek bizim evde!
    ayrıca bu sıpaya nazar değer yahu:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.