13 Mart 2012 Salı

Çiçek ekmek

Eskiden hamur yoğurma konusunda pek becerikli değildim. O hamur elime yapışır, bi türlü kıvama gelmez, uzadıkça uzar, ben o hamur topağından bi türlü kurtulamazdım. Maharet gerçekten yoğurmaktaymış. Ama kıvamınca yoğurmakta, ne az ne çok...Yoğurdukça malzemeler daha iyi karışır, hamur havalanır, daha güzel kabarırmış. Elinin sıcaklığı hamura geçmeliymiş. Zamanla öğreniyor insan.Şimdi lavaştan mantıya, bazlamadan gözlemeye, ekmeğe kadar herşeyi yapıyorum.Acayip de zevkli geliyor artık bu iş.


3 yıldır ekmek yapma makinem var ve hep onu kullandım. Yaklaşık 3 aydır da elimde yoğurarak farklı ekmekler yapıyorum. Her seferinde değişik ve farklı ekmekler... "Nasıl olacak acaba " bekleyişleri ve  bitmeyen "Nasıl, güzel olmuş değil mi?" sualleri...
Bugün de çiçek ekmek yaptım. Kokusu, tadı, yumuşaklığı nefis oldu.

  • 2 bardak+ 4te 3 bardak un
  • 1 silme tatlı kaşığı kuru  maya ( Dr Oetkerin instant mayaları gayet başarılı)
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı bal
  • 4te 1 bardak süt (ılık süt )
  • 4te 3 bardak su ( oda sıcaklığında )
  • 20 gr tereyağı ( oda sıcaklığında yumuşamış )
Üzerine:
  • 1 yumurta sarısı
  • çörekotu, susam


Önce unu, tuzu ve mayayı koyup karıştırın. Ardından balı, tereyağını, suyu ve sütü ekleyip 10 dakika kadar yoğurun.Yumuşak kıvamlı kolay şekil alabilen bir hamurunuz olacak.Üzerine nemli bir bez örterek ılık bir yerde 1 saat bekletin.






Hamuru tezgahın üzerine alıp biraz daha yoğurun  ve bir tanesi diğerlerinden daha büyük, diğer 8 tanesi birbirine eşit toplam 9 parça elde edin.. Yağlanmış 20 cm çapındaki kek kalıbına en büyük parça ortada olacak şekilde çiçeğinizi oluşturun.


Yine ılık bir yerde bu kez üzerini örtmeden dinlenmeye bırakın.


Üzerine yumurta sarısını sürdükten ve susamla çörekotunu serptikten sonra önceden ısıtılmış 220 derece fırında 30 dakika pişirin.( sevmiyorsanız yumurta sürmeyedebilirsiniz, o zaman susam vs. de eklemeyin çünkü tutmayacaktır. O zaman da sonuç gayet güzel oluyor.)
Fırından çıknca ekmeğinizi biraz dinlendirin. O muhteşem kokuya ne kadar  dayanabilirseniz tabi. Afiyet olsun. Görenler hazır aldığınızı düşünecekler. Bu durumda" ben yaptım " demenin keyfi de bi başka tabi...


2 yorum:

  1. Acaba akşamdan hamuru yoğurup bıraksam ve de sabah kalkınca fırına atsam çok mu beklemiş olur 7-8 saat ne dersiniz? Bu arada tariflerinizin pratikliği ve anlatımınız kalkıp hepsini deneme isteği uyandırdı bende. En kısa sürede deneyip sonuçları paylaşmak istiyorum. Yemek zevklerimiz de oldukça uygun iyi ki karşılaşmışım diyorum bloğunuzla :)

    YanıtlaSil
  2. sanirim biraz fazla bekletmis olursunuz hamuru.yani sicakligin yeterli gelmedigi anlarda bile en fazla 2-3 saat beklettim ben.ayrica guzel yorum icin de tesekkurler, iyiki diyorum ben de...sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.