15 Mart 2012 Perşembe

Isırgan veyahut dalgan dönderme

Isırgana dalgan denir bizim oralarda. Hem hafif, hem de kolay olan döndermesi de yapılır. Neden dönderme denmiş, orasını bilmiyorum ama döndüre döndüre pişirildiğnden olabilir belki...Bi tahmin tabi benimki, araştırmak lazım.
Isırganı yıkarken elinize mutfak eldiveni giymenizi öneririm, yoksa bi miktar acıtabilir.Malzemelere gelince:


  • 1 bağ ısırgan
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı un
  • zeytinyağı
  • tuz
Üzerine:
  • sarımsaklı yoğurt
  • tereyağ
  • toz kırmızı biber
Isırganı güzelce yıkayıp suyunun süzülmesini sağlayın.Ardından ince ince doğrayın ve bir kaba alın. Üzerine yumurta, un, tuz ve yarım fincan kadar zeytinyağını da ekledikten sonra güzelce karıştırın. Bu karışımı çok az sıvıyağ konmuş, ısınmış tavaya alın. Krep tavası bu iş için oldukça kullanışlı oluyor, bir de çevirmeyi kolaylaştırması açısından bir hamsi tavası kapağı bulursanız işiniz daha kolay olur.Malzemeyi tavaya kaşığınızın sırtıyla bastırarak güzelce yayın.  Malzemenin çok kalın olmamasına dikkat edin, bu durumda içi pişmeyebilir. Bu nedenle geniş çaplı bir tava kullanın. Altını üstünü çevirip her iki tarafının da pişmesini sağladıktan sonra üzerine sarmısaklı yoğurt ve tereyağında kızdırılmış toz biberi gezdirin.  Döndermeniz hazır. Afiyet olsun.



4 yorum:

  1. demek dalgan şu bildiğimiz ısırganmış! bu yemeğin adını duymuştum fakat ne olduğu konusunda fikir yürütememiştim hiç.. bence bu tam benim ağzıma layık:)) başka otlarla da yapabilirmiyiz acaba ya da mesela pırasa??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pırasayla da pekala güzel olabilir, yada biraz pırasa biraz ısıgan... denemek lazım. Ayrıca gerçekten çok hafif bişi oluyor,hem de doyurucu, tam senlik.

      Sil
  2. ilkbahar mevsiminin habercisi sarmaşıkta yumurta ve yoğurtla çok yakışıyor...bu arada sarmaşığın BİR ismi daha var...Tilkişen! TAVSİYE EDERİM....TABİ BU BİTKİYİ MELİKENİN ELLERİNDEN YEMEK DAHA Bİ GÜZEL OLURDU AMA NEYSE....:))))))))))

    YanıtlaSil
  3. eniş derler bizde, ki ben mest olurum onu yerken. çıksın onu da yaparız, yeriz birlikte ne demek...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.