26 Mart 2012 Pazartesi

Elmalı ıslak kek





   Tatlıyla aramın çok iyi olduğundan bahsetmiştim daha önce. Kek de severim,sünger gibi yumuşacık, nemli ve özellikle de sıcak kek severim, fırından yeni çıkmışken yemeye bayılırım. Çok çeşitli kek denemelerim mevcuttur.  Bu kek de  elma, ceviz ve tarçının muhteşem buluşması...Nemli, yumuşak ve mis kokuyor.Evde günlerce beklemiyor, kolayca tükeniyor, çünkü çok hafif .
 Bazı temel kurallar vardır kek pişirmede. Malzemelerin sıcaklığı önemli mesela, hepsi oda sıcaklığında olmalı, öyle dolaptan çıkarıp kırdınız mı yumurtayı olmaz. Unu, karbonatı yada kabartma tozunu elemelisiniz mutlaka. Kalıbı yağladıktan sonra unlarsanız kek kalıptan daha kolay çıkar. Çırpma işlemi önemli, havalandırarak, bütün malzemeler birbirine iyice karışana kadar, bolca çırpmalı. Bir de çırpmanız bittikten sonra hemen kalıba dökmeli ve bekletmeden fırına sokmalısınız. Fırın her zaman olduğu gibi önceden ısıtılmış olmalı. İlk 20 dakika fırının kapağı hiç açılmamalı aynı zamanda, kekiniz ne kadar kabarsa da sönüverir hemen...


Herşey hazırsa başlayalım kekimizi yapmaya.



  • 3 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 4 su bardağı elma rendesi( 4 büyük boy elmaya denk geliyor, elmayı bol tutun ve mümkünse robotta rendelemeyin, elde rendeleyince suyu çıkıyor ve kek daha başarılı oluyor)
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın



Oda sıcaklığındaki 3 yumurta ile 2 su bardağı şekeri çırpın. Şeker tamamen yumurta ile karışınca 1 su bardağı sıvı yağı ekleyin ve çırpmaya devam edin. Başka bir kapta unu, tuzu, vanilyayı, tarçını ve karbonatı eleyerek koyun ve karıştırın. Unlu karışımı sıvı karışıma ekleyin. En son  rendelediğiniz elmalarla cevizi ekleyin ve karıştırın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 40 dakika pişirin. Pişip pişmediğini bıçak yardımıyla kontrol edin.
Ben üzerine bir de çikolata sos yaptım. Bu şart değil tabi, benim evde fazlaca çikolatam vardı, lezzet katmerlensin istedim. Çikolata sosunu nasıl yaptığıma gelince, 80 gr çikolatayı bir kabın içine kırdım ve benmari usulü erimesini sağladım. Erimeye başladıkça kıvamını süt ile ayarladım. Çikolata tamamen eridiğinde , kıvamı da yeterli geldiğinde ocağın altını kapattım ve sosu kekin üzerine döktüm. Afiyet olsun.


Elmalı kekini yiyen ve mest olan Naz...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.