13 Mart 2012 Salı

Arzum yoğurt yapma makinesi

Naz sayesinde oldu tanışmamız. İyiki de olmuş, tanışmışız.
Ek gıdalara geçeceğimiz zaman, Naz henüz 4- 5 aylıkken almıştık bu makineyi, annesi Naz' a taze taze yoğurt yapsın diye. İlk zamanlar küçük kavanozlarda yapıyordum yoğurdumu.( 6 tane 200 ml'lik kavanozu var. Çok kullanışlı, dışarı çıkarken içine başka şeyler koyup-mama, çorba,püre mesela- yanınıza da alabiliyorsunuz) Zamanla biz de dadanmaya başladık Naz' ın yoğurtlarına. Sonra babamız "Sadece kızına mı canım, biz de yeriz, bol bol yap şunu " dedi. Ben de 1,5 litrelik haznesini kullanmaya başladım yoğurt için.
                     


Bu tarz ürünlere kolay kolay para vermem. Önce araştırırım bol bol. Diğer markaların benzer ürünlerini incelerim. Öyle birkaç kere  kullanıp kenara atacağım bir ürünü asla almam. Bize Naz vesile oldu ama evde illaki çocuk olmasına yani illaki küçük çocuğunuz için almanıza gerek yok. Şahsen artık benim o nişasta yutmuş gibi duran yoğurtları midem kaldırmıyor. Bu ürün illaki gerekli midir, annem usulü yapalım yoğurdumuzu derseniz o da doğru ama...
Birincisi böyle bi makinenin varlığı sizi kamçılıyor işin sürekliliğini getirmeniz açısından.
İkincisi mis gibi tertemiz kendi yaptığınız yoğurdu yiyorsunuz.
Üçüncüsü ve en önemlisi ve benim alma sebebim ise zamanı tutturamamak.Nasıl yani... Yani evde küçük bi yaramaz var ve malum çocuklu evde ne zaman ne olacağı, hangi işin piyangodan nasıl çıkacağı hiç bir zaman belli olmaz. O nedenle de genelde sütün sıcaklığını kaçırır, sütü bi daha ısıtır, bi daha kaçırır, kaçırırsınız...Bu makineyle öyle bi sorununuz yok, Sıcaklık sorun değil. Zaten çalışma prensibi de basit, sütü mayalanması için gerekli ısıda tutuyor.





Eğer koyu kıvamlı bi yoğurdum olsun derseniz sütü önce kaynatın ki içindeki su buharlaşsın. Ayrıca paket sütleri yada günlük sütleri bu iş için kullanılabiliyor. (Sütü hiç ısıtmadan da kullanabilirsiniz.)Ilıyan sütü koyun haznelere. Ayrı bir kapta 2- 3 kaşık kadar yoğurt (bu konuda doğal bi yoğurt kullanın lütfen) içine de ya 1 tatlı kaşığı bal ya da bir çay kaşığı toz şeker koyup biraz da sütünüzden ekleyip karıştırın. Sonra o da sütün içine.Şöyle hafifçe karıştırdıktan sonra kapatın kapağını, ayarlayın 6 ila 8 saate. İşte bu kadar. Şimdi bu süre çok fazla gelmiş olabilir ama kolaylık sağlıyor aslında. Yani akşamdan koyuyorsunuz sabah yoğurdunuz hazır, yada sabah koyun akşama alın.Taze taze, temiz temiz yiyin.

8 yorum:

  1. Mrb bende kizim icin bu aleti aldim doktorumuz anne sutunden yap demisti ama tutmadi bende gunluk sut yaptin gene olmadi tutturamadim ikisindede ben sadece bi kavanoz yapacam bana acik sekilde tarif edermisiniz nasil yapimde tutsun yogurdum birde icine anne sutudemi koydunuz tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkcası benim henüz tutturamama deneyimim olmadı.aslında çok pratik bir makine, koyu kıvam istiyorsanız sütü kaynatıp ılıtıyorsunuz, sulu yoğurt için direk sütü koyun yeter. Bir iki kaşık yoğurtla bir çay kaşığı kadar balı azıcık da sütten ekleyip mayayı hazırlayın ve süte karıştırın, 6 ila 8 saat yeterli. tabi ben hiç bi tane yapmadım, çok tüketiyoruz biz. yine de fark etmez aslında. anne sütü hiç kullanmadım, hep günlük süt kullandım. bir de mayanız çok önemli, doğal olması lazım, marketlerde satılanlarla pek iç açıcı olmuyor. şu activya gibi prebiyotik yoğurtlardan da kullanabilirsiniz. ben mayam tükendiğinde öyle yapıyorum. 1 yıldır hep yoğurtlarımızı arzum yapıyor. umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil



  2. selam bende makine almaya karar verdim.ama koku yaptığını ve yoğurdunda koktuğunu internetten okudum. onun için kararsız kaldım. bu konuda ne dersiniz acaba.teşekkürler.





    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir sorunla hiç karsilasmadim. Tam bir buçuk yıldır yalnızca kizimin değil bütün evin yogurdunu o yapıyor ve kesinlikle enfes bi yoğurt tüketiyoruz...

      Sil
  3. Biz de bir makine almayı düşünüyoruz ama henüz karar veremedik markaya.
    Süresini ve sıcaklığını bir türlü tutturamadım şimdiye kadar denemelerimde. O sebepten makine almak istiyorum. Onda da tutturamazsam diye endişe ediyorum doğrusu. :)

    YanıtlaSil
  4. Bende yeni aldim bu ürünü ve yoğurdumu ilk cam kavanozlara mayaladim 7.5 saate kurdum kivam olarak çok yoğun olmadi tat olarak da eksi oldu şimdi tekrar bazi şeyleri değiştirerek deniycem ornegin sutumun isisini veya mayamin tadini miktarini yada mayalama suremi arttirmayi teker teker deniycen yani 2_3 kez daha mayalayip elimi alistirmam gerek diye düşünüyorum. Koku olayina gelirsek de evet bir plastik kokusu mevcut makina kullaniminiz bittikten sonra temizleyin ve kapagini kapatmayin agzi acil olarak yerine kaldirin havalansin. Bakalim zaman ne gösterecek....

    YanıtlaSil
  5. Banada bir arkadaşımdan geldi hediye olarak bende memnunum ayrıca koku sıkıntısını ben hiç yaşamadım ama tek içime sinmeyen 1.5ltlik kabın plastik olması bence hiç sağlıklı ve doğru değil cam olmalıydı

    YanıtlaSil
  6. Ben de bugün aldım aynı makinayı hatta şuan ilk mayalama deneyimi yaşıyorum.6 saate ayarladım bakalım sonuç ne olacak.. Kullanma kılavuzunda ısıtılmış süt kullanın diyor ama siz soğuk sütü de direkt mayalayabilirsinz diye yazmışsınız. Açıkçası bu harika olur! Kılavuzda öyle yazmıyordu ama siz denememiş olsaydınız böyle demezdiniz. Yarın bir de soğuk mayalama deneyeceğim. Sonuçta fırın gibi ısıtıp ısıyı sabit tutuyor. Mantıklı..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.