24 Mart 2012 Cumartesi

Krep ve yeşil zeytin salatası

Kahvaltısız güne başlanmaz bizim evde. Atlanmaması gereken en önemli öğündür çünkü.  Okula giderken kahvaltı yapmak istemediğim zamanlar annem "yemezsen kafan çalışmaz, anlayamazsın öğretmenini"  derdi. Hemen yumulurdum yemeğe, kafam çalışmalıydı çünkü benim, okumalı, derslerime çalışmalı, başarılı olmalı ve annemi hiç üzmemeliydim... Alışkanlık elbette, o günden bugüne hiç değişmedi, kahvaltısız çıkılmadı evden.
Haftasonu kahvaltıları daha özeldir bizim için. Hafta içi daha acele ve standart olarak hazırlanan menünün dışına çıkılır ve daha farklı şeyler yapılır. Bunlardan bi tanesidir krep, en rağbet görenlerinden bir tanesi...Yapanı da üzmez, yormaz, gayet kolaydır. Yalnızca ocağın altını çok açmamak lazım, çok açarsanız o yuvarlak şeklini vermeniz zorlaşır, az ateşte pişerse daha kolay ve tam istediğiniz gibi alır şeklini. Bir de krep hamurunu ne kadar çok çırparsanız o kadar güzel olur krebiniz. Bunun için varsa blendırınızı kullanabilirsiniz, daha kolay olur. Benim krebimin bu kadar sarı olduğuna, omlet gibi durduğuna  bakmayın, ben köy yumurtası kullanıyorum, o yüzden yumurtalı ürünlerim biraz daha sarı duruyor.






Malzemelere gelince:

  • 2 yumurta
  • 5 kaşık un( kaşıklarınız tepeleme dolu olsun)
  • 1 su bardağı süt

Bu malzemelerle 5 tane krep çıkıyor.Yalnız benim krep tavam biraz büyük, daha küçük olanlarda 6 tane çıkarabilirsiniz. Bütün malzemeleri güzelce çırpın. Tavaya çok az sıvıyağ ekleyip, iyice ısındığından emin olduktan sonra bir kepçe hamuru dökün. Tavayı sağa sola hareket ettirerek hamuru yaydıktan sonra altını üstünü güzelce pişirin. Şimdi bunun yanına nefis bir de salata tarifim var, kahvaltılık bir salata. Antakya' da yemiştik ve tanıştığımız anda ben vuruldum bu lezzete. Denemenizi tavsiye ederim.






 Yeşil zeytin salatası:

  • 1 çay bardağı yeşil kırma zeytin( çekirdekleri ayıklanmış)
  • 1 çay bardağı ceviz ( cevizleri asla robottan geçirmeyin, elinizle kırın yada bir bıçaktan yardım alın, cevizler ağza gelmeli çünkü)
  • nar ekşisi
  • zeytinyağı
  • yarım limon suyu
  • 9- 10 dal maydanoz
  • 2-3 tane yeşil soğan
  • tuz
  • isot
  • 1 yemek kaşığı biber salçası

Soğanları ve maydanozları ince ince doğrayın. Bütün malzemeleri bir kaba koyun ve güzelce karıştırın. Hepsi bu kadar, ortaya çıkan lezzet sizi şaşırtacak kadar yoğun ve iştah açıcı olacak. Herkese iyi bir hafta sonu diliyorum.





2 yorum:

  1. yaptım ve süper oldu! anlaşılan benim eski krep tarifimin sorunu yumurtasının az olmasıymış(hiç tavadan tek parça halinde çıkmazdı da) fakat 3 krebi mideye indirmem sadece 3 dakikamı alınca aynı akşam yorum yazmam mümkün olamadı:) ellerine sağlık güzelim... bu arada bi de istek yapabilir miyim acaba?? patlıcan dolması!!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.