8 Ağustos 2014 Cuma

Susam mantolu tahinli kek

Susam konusunda gerçekten sınır tanımam, simiti de çok sevmem ondandır...Susamlı tavuk, kek, kurabiye, susamlı çıtırlar falan, aman Allahım...
Hele ki özellikle Gökova pazarında alışveriş yaptığım bi teyze var, ara sıra gittiğimizde süt, yoğurt, peynir çökelek gibi muhteşem şeyler alıyoruz ondan. Kendisi bir de susam satıyor ki, şahane! İşte onunla yaptığım ürünler başka bi şahane oluyor. Yoksa marketlerde satılan tatsız susamlardan bahsetmediğim aşikardır sanırım.


Kekin aslı susam katkısızdı, ancak ben son zamanlarda pek çok çeşit kekte uyguladığım üzere ona da susam mantosunu takıverdim. Tahine susam yakışmaz mı hiç! Zaten bu susam mantosu da nette varolan bişeymiş, sonradan öğrendim araştırmalarım sonucu. Bi de ben az miktar susama doyamadığımdan bu işi diğerlerine oranla biraz abartıyorum ama sonuç mükemmel oluyor, deneyin mutlaka...


Kaynak: ( leyla' nın kahve dükkanı )

  • oda sıcaklığında 4 yumurta 
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2/3 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 2/3 su bardağı tahin
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • mantosu için; susam ve tereyağ
Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın.
Un ve kabartma tozunu ayrı bir kapta, yoğurt, zeytinyağı ve tahini ayrı bir kapta karıştırın.
Tüm malzemeyi bir kapta buluşturun ve karıştırmaya devam edin.
Kek kalıbınızı tereyağıyla güzelce yağlayın ve bolcana susam serpiştirip tüm yüzeye yayılmasını sağlayın.
Hamuru kalıba boşaltın ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40-45 dakika kadar pişirin.
Pişen keki fırından çıkarıp kalıpta biraz dinlenmesini sağlayın. Daha sonra kalıptan çıkarın ve servis yapın.

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor…Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. Susamlı lezzetlerle aram çok iyi değil ama çok lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.