14 Ağustos 2014 Perşembe

Damla çikolatalı kurabiye (American cookies)

Hani şu dışı kıtır, içi yumuşak (kek kıvamında) kurabiyecikler var ya, işte onlardan yapmaya hazırlanın bakalım. Tam 24 tane nefis kurabiye...



  • 1/2 su bardağı tereyağ (125 gr)
  • 1 su bardağı şeker (orjinali kahverengi şeker ama ben tercih etmiyorum, tercih edenler için yazdım yalnızca)
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 yumurta
  • 2 tatlı kaşığı vanilin (1 paket )
  • 1 + 3/4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • istenirse 1 + 1/2 tatlı kaşığı toz espresso (ekleyin bence, güzel oluyor)
  • 1 su bardağı damla çikolata
Damla çikolataya ben biraz da, sevdiğim bitter çikolatalardan bıçakla küp küp keserek ekledim, sanırım biraz daha bol çikolatalı ve çokk güzel oldu.


Fırını 150 derecede ısıtın.
Şeker ile tereyağını (oda sıcaklığında) krema haline gelene kadar karıştırın. Orjinalinde bu işlemleri mutfak robotuyla yapıyoruz ama henüz bizim mutfaklarımızda, o benim tabirimle uzay üssü gibi duran makineler pek yaygınlaşmadı. Yani hem ucuz oldukları söylenemez, hem de biz yoğurmayı seven insanlarız!
Yaklaşık 4-5 dakikada birbirine karıştırdığınız şeker ve yağa yumurta ve vanilini ekleyin. 2-3 dakika daha karıştırmaya devam.
Ayrı bir kapta un, kabartma tozu ve tuzu karıştırıp yumurtalı karışıma ekleyin. 2-3 dakika boyunca güzelce karıştırın. Tüm bu işlemleri şimdiye kadar elimizle yaptık. Ancak espresso ve çikolataları da ekledikten sonra elleri çıkarıp tahta kaşığı sokuyoruz devreye. Çikolatanın erimesini istemeyiz değil mi?


Diğerlerinin aksine bu kurabiyelerin hamuru ele yapışan bir hamur olacak. Zaten o yüzden dışı kıtır, içi de yumuşak oluyor. Bir kaşıkla yada tercihen bir dondurma kaşığıyla yağlı kağıt kaplı fırın tepsisine hamurdan koyup kaşığın arkasıyla hamuru biraz düzeltin yani yassılaştırın.


150 derece önceden ısınmış fırında 20-25 dakika kadar pişirin. Süreyi fırınınıza bağlı olarak siz ayarlayın, çok fazla fırında kalmamalarına özen gösterin. Benim kurabiyelerin bu kadar esmer olmasına bakmayın, esmer şeker kullanmadığım halde, biliyorsunuz ben tam buğday unu kullanıyorum, o da girdiği her yere esmerlik katıyor.


Çocuklarınızın çokk seveceği çikolatalı kurabiyeleriniz hazır...Afiyet, bal herkese!

3 yorum:

  1. böyle lezzetli olur mu ki :((
    elinize sağlık şahane görünüyor nescafe ile harika gider

    YanıtlaSil
  2. ben tutturabilir miyim acaba. elinize sağlık nescafe ile de harika gider :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kahvenin yaninda yada bir ikitane paket yapip cantaya...mmalzemeleri tam ölçüsünde koydugunuzda mutlaka tutacaktir. Ha bir de isi ayari cok onemli, fazla kurutmamak!

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.