5 Ağustos 2014 Salı

Kekikli sucuk kavurma

Kahvaltılıklar...
Geç yapılan kahvaltılardan bahsediyorum, diğerleri biraz zorunluluk açıkcası ve pek de keyifli değil. Ama o geç yapılan kahvaltı öğünü var ya...Hani özene bezene hazırlanan, hani kendisi bitse de sohbeti, çay keyfi saatler süren, üstüne kahvesi içilen, durup durup balından, reçelinden tadılan... Değişilir mi onun keyfi başka şeye...
Bu öğünü daha da özelleştirmek adına yapılanlardan biri sucuk kavurma. Sucuğun tadını zaten severim, güvenilir bir yerden alınan kasap sucuğunun tadına doyum olmaz, yoksa marketlerde satılanlar bana aynı tadı vermiyor açıkcası, eh biz de bu konuda şanslıyız neyse ki !
Sucuğu bir de bu domatesi, biberi özümsemiş hali ile deneyin bakalım sevecek misiniz?
Domates ya, bişeyin içine girer de sevdirmez mi kendini...Ondandır yaz geldi mi yana yakıla domates biriktirme eylemlerine girişmelerim!
Çocukken en sevdiğim oyun arası (sokak oyunlarından bahsediyorum, hani çişin de gelse altına yapana kadar bekletirsin ya, eve gidersem bi daha dışarı salmazlarsa korkusundan! Tek korkumuz da oymuş zaten o yıllarda...) atıştırmalığımdı; ekmek arası biraz İzmir Tulumu, biraz da domates...Of değmeyin keyfime, kemire kemire inerdim merdivenlerden ve onunla dahil olurdum tekrar oyuna kaldığım yerden... Ne kıymetli günlermiş onlar, çocukluk anılarım içinde en çok yer eden, en çok özlenenlerden biridir o günler... Hey gidi günler!!!


Kaynak: ( mutfak sırları )

  • 200 gr sucuk
  • 1 adet yeşil biber
  • 2 adet domates
  • kekik
  • zeytinyağı


Tavaya zeytinyağını koyun. Bu arada biberi, sucuğu ve domatesi (kabuğunu soymadan) irice doğrayın.
Tavaya önce biberleri, sonra domatesi atın ve soteleyin. Bolca kekik serpiştirin. Tarifin orjinalinde olduğu gibi varsa taze kekik ekleyin. Ancak bizim kekikler de oldukça başarılıydı. Eşimin anne ve babası kendi elleriyle toplayıp kurutmuşlar bizim için, aroması mükemmel!
Son olarak da sucukları ekleyin ve piştikten sonra ocağın altını kapatın. Bu çok başarılı sucuğu sunuma hazırlayın ve ekmeğinizi bandırın ucundan köşesinden...Ooof of!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.