18 Şubat 2013 Pazartesi

Zeytinyağlı yer elması


Zevkle takip ettiğim yemek bloglarından biridir Cafe Portakal . Yine orada görüp beğendiğim bir tarif, çok da lezzetli bir zeytinyağlı oldu kendileri. Ben içine yer elmasını ekledim bir de. Zeytinyağlı havuçtan çıktı, zeytinyağlı yer elmasına doğru yol aldı aslına bakarsanız.
Sağlığa faydası, vitamini bol...
Yer elması severlere...



  • 2 tane havuç
  • 4-5 tane yer elması
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • 1 su bardağı sıcak su
  • zeytinyağı
  • tuz
  • 1 limon suyu
  • maydanoz
  • karabiber
Soğanları küp küp doğrayıp zeytinyağında kavurun. Rendelediğiniz sarımsağı, halka halka doğradığınız havuç ve yer elması dilimlerini tencereye atın.
Yıkadığınız pirinci, tuzu ve sıcak suyu tencereye ekleyerek kapağını kapatın ve kısık ateşte pişmeye bırakın.
Ocaktan aldığınızda üzerine limon suyu, maydanoz ve karabiber ekleyerek servis edin.
Fotoğrafta da görüldüğü üzere ben pirinci iki katı ölçü ile yaptım, biraz bol oldu, ancak yine çok lezzetli...


6 yorum:

  1. hiç denemedim <:)
    hiç denemedim :(
    ama tadını merak ediyorum...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hemen....
      Farklı bir tat,çorbası da güzel oluyor...

      Sil
  2. denedim ve sevdiğimi hatırlıyorum ama yapmadığım bir yemek, yapmam gerekir aslında, hatırlattığınız için teşekkürler, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Yer elmasını annem pırasalı yapar ve çok lezzetli olur. Hatta bugün ben de yapacağım :))
    Zeynep

    YanıtlaSil
  4. Yer elmasını annem pırasalı yapar ve çok lezzetli olur bugün ben de yapacağım. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.