22 Şubat 2013 Cuma

Bitli kurabiye yada susamlı kurabiye

Günlerce bayatlamayan, kavrulmuş susam tadıyla damaklarda enfes bir tat bırakan ve hani ağızda dağılan cinsten kıyır kıyır bir kurabiye. Yine çook eskilerden, hatırası, hatırlattıkları bol bir tarif...



  • 1 çay bardağı kavrulmuş susam
  • yarım paket margarin yada 125 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 fincan pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 bardak un
  • üzeri için; 1 kase pudra şekeri
Yağı bol gibi gözükebilir ancak yaptığınıza değecek, emin olun. Sıvıyağ olarak ise ben zeytinyağı kullanıyorum, Nazilli' min zeytinyağı....
Öncelikle susamı yanmaz tavada rengi dönene ve kokusu buram buram çıkana kadar kavurun.
Ardından un hariç diğer tüm malzemeleri karıştırın, hemen ardından da unu ekleyin.
Son olarak kavrulmuş susamı ekleyin ve ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak kurabiyeye şekil verin.
Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin ve önceden ısınmış 175 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.
Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpin.


4 yorum:

  1. ben bitlisinden istemem :(
    susamlısından isterim :))
    ellerine sağlık canım...
    çayda isterim ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay,vazgecilmezim ....
      Yanında da küçük kurabiyelerim...
      Atistirmalik yalnızca...

      Sil
  2. hala Paskalya tatlilarini bitirmeye calistigimiz su gunlerde, ben hala tatli tariflerine bakiyorum ve bu kurabiye tarifini hemen not ediyorum Melike. En kisa zamanda denemek istiyorum. Cok keyifli bir blogun var bu arada! Ellerine saglik...
    Spinoza'nin kedilerinden sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay ve nefis bi kurabiye kesinlikle...Ve hayat malesef onlarsız geçmiyor!
      Keyifli bir bloğun var yorumunuzu da çok sevdim, keyfi doğallığından galiba...Tesekkürler.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.