25 Şubat 2013 Pazartesi

Palamut buğulama

Hamsi buğulamadan esinlenerek bir çırpıda hazırladığım, limonun tüm aromasını, ekşiliğini içine sindirmiş olan nefis bir palamut oldu kendileri. Ayrıca nedense hep önyargı ile yaklaştığım palamut nasıl da güzel bir balıkmış, bunu bu yıl farkettim...

  • 1 tane büyük palamut
  • 2 tane kuru soğan
  • 7-8 diş sarımsak
  • 1 tane irice patates
  • 2 tane domates
  • 2 tane yeşil biber
  • 2 limon
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber
Palamutu tencerenin dibine yerleştirin. Üzerine sırasıyla ince halkalar halinde dilimlediğiniz patatesi, soğanı, sarımsağı, domatesi, biberi ve limonu ekleyin. Diğer limonun da suyunu sıkın ve zeytinyağıyla birlikte gezdirin. Ben ekşi seven bir insanım, eşim de öyle, hele kızım, limonu kabuğuyla yiyen cinsten, elimde limon görmesin!
O nedenle limonu bol tutuyorum ben...
Varsa maydanoz da ekleyebilirsiniz, yakışır.


Tuzunu ve biberini de ekleyip orta ateşte sebzeler suyunu salana kadar pişirin. Sebzeler suyunu salınca kısık ateşe getirin ve ağır ağır pişmeye bırakın. 25-30 dakika sonra buğulamanız hazır. Bahçemin soğanından, marulundan yapılmış salatam da hazır, afiyet bal o zaman! Gayet hafif, gayet lezzetli...


1 yorum:

  1. en çok sevdiğim balık.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.