27 Eylül 2012 Perşembe

Mantarlı tavuk sote

"İyiki uyurken bırakıp gidiyorum seni, iyiki o gözler bana bakarken dönüp arkamı çıkmıyorum bu evden" diye düşündü anne. Ve tekrar sonsuz kere şükretti Allah' a. 
Çok istedim uyurken çıkayım evden, öğlen gelince de geri kalan tüm gün bizim olur, birlikte daha çok vakit geçiririz anne-kız diye. Sabahçı olabilmek için o kadar dua ettim ki, duydu Allah. Diyorum ben, evrene olumlu mesaj göndermek lazım. Olmaz olmaz dersen, olmaz tabi...
Okul, öğrenciler, dersler o kadar meşgul ediyor ki mesai saatlerinde insanı, zira koş koşuştur bir haldeyiz sürekli yeni sisteme geçtiğimizden beri. Öğretmenler odası halleri zaten bitti, durup soluklanmalar, çay yanında atıştırmalıklar sona erdi. Yarım bardak çayını içebiliyorsan ne mutlu sana...Dakikalarla yarışıyoruz artık, zamanımız kıymetli. Kimse birbirini görüp, iki çift laf edemiyor. Sabah 06:00 sularında başlayan gün hoop bi bakıyorsun bitivermiş.
İyi oluyor aslında iyi. Naz aklıma düşüyor ama uzun uzadıya kalamıyor o an zihnimde, çünkü sürekli yapılacak bişeyler var, zaman yok. Dolayısıyla bu sistem çok işime yaradı diyebilirim. Dün bir an kendimle kalıp gözlerimin yaşarmasını, özlemden ve aklıma gelen kokusundan burnumun direğinin kırılmasını saymazsak başarılı bir şekilde atlatıyoruz bu dönemi... 
Ve yine çok şükür ki onu güvenerek bırakabildiğim Hatice Ablamız var. Sağolsun iyi anlaşıyorlar, hatta "Hatice teyzeni seviyor musun ?" dendiğinde kafasını yukarı aşağı sallayan bir kızım var. Annemin adı, bi de kayınvalidemin ne de olsa.

Veee bizim evde çok talep gören, şu anki aç halimle benim de yeniden ağzımı sulandıran mantarlı tavuk soteee! Tavuk ve makarna, seviyorum bu ikiliyi. Bu kez yanında tereyağlı erişte var ki, o da nefis!





  • 1 tane tavuk göğsü
  • 300 gr kadar mantar
  • 1 tane kuru soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2 tane yeşil biber
  • 2 tane kırmızı biber
  • 3 tane domates
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası


Ben özellikle toprak tencere kullanıyorum, tadı, kokusu bambaşka oluyor. Zeytinyağında tavukları hafif kızarana kadar pişirin. Ardından doğranmış mantarı ekleyin ve mantarlar pişene kadar kavurun. Sırasıyla doğranmış soğanı, sarımsağı, havucu, biberleri, domatesi ve salçayı ekleyin. Suyunu çekerken tuzunu ilave edin. İstediğiniz kıvama geldiğinde ocaktan alın. Ben sulu sevmiyorum, o yüzden suyunu çekmesi için biraz ocakta bırakıyorum. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.