11 Eylül 2012 Salı

Yoğurtlu semizotu çorbası


Ben bu otlu çorbaları çok sevdim. Kuzu kulağı çorbası, ısırgan çorbası filan derken neden olmasın semizotu çorbası! Üstelik kocam semizotunun kökünü kurutup hepsini eve taşımışken!...O kadar taze ve güzellerdi ki, pek de sesimi çıkarmadım aslında.



  • 1 tane kuru soğan
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • yarım bağ kadar semizotu
  • tuz
  • tereyağ+ zeytinyağı
Soğanı ve sarımsağı ince ince doğrayın ve yağda kavurun. Ayıklayıp, doğradığınız semizotunu da kavrulan soğana ekleyin ve bir süre daha kavurmaya devam edin. Üzerine 3-4 bardak kadar su ilave edin ve kaynamasını bekleyin. Bu noktada 2 kaşık kadar bulgur da ekleyebilirsiniz çorbanıza. Ben tercih etmedim, çünkü zaten yemeğini yaparken bulgur ekliyorum, aynısıymış gibi olmasın istedim. Ancak bulgurun bu çorbaya yakışacağını düşünüyorum.
Hazırladığınız yoğurt, yumurta ve un karışımını da çorbanıza ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Tuzunu ayarlayın ve 1-2 taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın.
Vee üzerine benim olmazsa olmazım tereyağında yakılmış kırmızı bibeer!... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.