13 Eylül 2012 Perşembe

Kuru meyveli neffis muffin!


Yatak keyfi yapmaya bayılan kızımı iki haftadır her sabah 08:30' da uyandırmanın vicdan azabını anlatamam. Kalkmasıyla birlikte "Hadi Naz dışarı çıkalım mı?" diyorum hemen yüze bir gülümseme yerleşiyor ve "hıhı" yapıyor başıyla. Tabi son 1-2 gün için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Artık ona da bıkkınlık geldi erken kalkmalardan, okul yoluna koyulmalardan, okuldaki müthiş kalabalıktan, bitmeyen seminer döneminden! Okul açılsın ya, çok açık söylüyorum seminer dönemlerinden nefret ediyorum!


Bu dönemde kuru meyve delisini biraz mutlu etmek, kahvaltılarına renk vermek için çeşitli alternatifler üretmeye çalışıyorum. Okulun kantininde bala batırılmış muffin parçasını kızına yedirmeye çalışan bir garip öğretmen...Etrafında olup biteni anlamaya çalışan, içinde bulunduğu kalabalıktan çook sıkılan ve tek derdi yarım kalan uykusuna geri dönmek olan bir garip Naz...


Marketlerde satılan ayva, portakal, incir gibi meyvelerle hazırlanan kuru meyveleri kullanabilirsiniz. Sadece kuru üzümle yada doğranmış kuru erik, kuru kayısı ile de hazırlayabilirsiniz. Bu arada kuru erikli bi tarifim daha olacak yakında...



  • 2 yumurta
  • 4 fincan şeker
  • 2 fincan sıvı yağ
  • 2 fincan yoğurt
  • 6 fincan un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı kuru meyve (unlanmış)
Tarifteki ölçüler kahve fincanıdır.
Yumurta ile şekeri güzelce çırpın. Yağı ve yoğurdu ekleyerek çırpmaya devam edin. Elenmiş unu ve kabartma tozunu, tarçını, zencefili, en son olarak da unladığınız kuru meyveleri ekleyerek karıştırın.
Muffin kalıplarınıza hamuru pay edin. 14- 15 tane muffin çıkıyor bu ölçülerden. Yine de kalıbınıza göre bu sayı değişebilir. Benim en son İkea' dan aldığım kalıplarım gayet derin çıktı mesela...


Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 40 dakika kadar pişirin. 


6 yorum:

  1. hımmmmmm.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık nasıl güzel lezzetli muffinler bunlar pişerkenki kolurarı hele ayy aayyyy.... :)
    bu arada blogunuzu gezerken iyice iştahım karnım acıktı hepsi nefis görünüyor...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gecenin bir vakti yapmamak lazım bunu. ben de gece 10.30 yahut 11.00 gibi mutlak suretle acıkan bir bünyeyim. çoğu kez günün yorgunluğu ve uykusuzluğuna yenik düşüyorum çok şükür. "ama aç karnına da yatılmaz ki " dediğim günler de hiç az değil...

      Sil
  3. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.