24 Eylül 2012 Pazartesi

Çerkez mantısı ama patatesli değil!



Bu yemeği patatesli yapıp sunsaydım eşimin tepkisini tahmin etmek pek de zor değil...Etsever bi kocayla yaşadıkça öğreniyorsunuz ki bazı şeylerin bizim evde hiç şansı yok.  Dolayısıyla bu mantıyı patatesli olarak yapmayı bir an bile düşünmedim. Üstelik işin garibi bir zaman sonra üzüm üzüme baka baka kararıyor ve siz de tıpkı onun gibi oluveriyorsunuz.  Tam bir etsever, ama içimde varmış değil mi?
Mantı ve türevlerine her daim açığım. Hele ki böyle pratik mantıya can kurban! Mantıyı evde yapmayı severim ama benim minik kuzumla biraz zor oluyor, defalarca elini yıka, puzzle yap, lego oyna, elini yıka bu sefer boyama yapalım, meyve yiyelim, dans edelim...Hamur hamur olmaktan, sen de yapacağın işten yılıyorsun. Bu mantıya balıklama atladım o yüzden, çok da başarılı bi sonuç ortaya çıktı açıkcası. Daha önceleri keşfetmeliymişim. Yapınca 40-50 tane mantı çıktı, çok gelir birazını dondurucuya atarım dedim ama Naz dahil herkes çok severek yedi, ertesi güne bişey kalmadı anlayacağınız.

Hamuru:

  • 4 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı tuz
İç malzemesi:

  • 300 gr kadar yağsız kıyma
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tane kuru soğan
  • tuz, pulbiber, kuru fesleğen
  • zeytinyağı
Üzeri için:

  • sarımsaklı yoğurt
  • tereyağında toz kırmızı biber


Unu, suyu ve tuzu bir kaba alarak güzelce yoğurun. Sert bir hamurunuz olmalı. Ve başarılı bir kıvam için iyice yoğurmalısınız. Ardından yarım saat üzerini nemli bir bezle örterek dinlendirin.
Bu arada kıymalı içinizi hazırlayın. Bu mantıyı patatesli içle hazırlamak da mümkün, zaten orijinali öyle. Bunun için de aynı iç malzemelerinden kıymayı çıkartıp 1 kg kadar haşlanmış patatesi ekliyorsunuz.
Önce kıymayı sonra soğanı ve diğer malzemeleri tavada kavurun ve soğumaya bırakın.
Ardından hamuru 4-5 bezeye ayırın ve kurumaması için üzerini örtün. Bir tane bezeyi alıp tezgahta yoğurun ve mantı hamurundan biraz daha kalın olacak şekilde bir merdane yardımıyla açın. Bir su bardağı ile daireler kesin ve içlerini 1 tatlı kaşığı kadar malzeme ile doldurun.



Hamuru kapatın ve bir çatal yardımıyla iyice kapanmasını, pişerken açılmamasını  sağlayın, hem de güzel görünsünler. Bu şekilde gayet pratik de bir yöntem geliştirdiğime inanıyorum. 


Unlanmış tepsiye yerleştirin ve bol tuzlu suda mantıları pişirin. 
Üzerine sarımsaklı yoğurt ve yağlı sosundan gezdirin. Halujlar hazır, çok şirin ve iştah açıcı değiller mi?

2 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor canım.patetesli tercihim ama kıymalıda nefis.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. patatesli halini ben de merak etmeye başladım bu kadar seveni varken. onu da denerizzz!

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.