30 Mayıs 2014 Cuma

Yoğurtlu havuçlu makarna salatası

Asla hayır diyemeyeceğim bişeydir makarna. Ve asla "daha dün yemiştim amma..." diye burun kıvıramayacağım...Her gün farklı bir haliyle ve mutlulukla yiyebilirim bir tabak makarnayı...
Bunun yanında onu salata olarak da hazırlayabilmek daha da eşşiz kılıyor. Salatasını bile onlarca farklı şekilde hazırlayabilmek mümkün. 
Ben bugünkü halini çok sevdiğim bir velimin elinden tattım ilk kez. Sonra ben de denemeye başladım. Yine pratikliği taçlandırdı ve bir adım öne taşıdı onu. Mesela az sonra, geçen gün yaptığım fırın makarna için haşladığım, ancak sonradan gözüme fazla geldiği için bi kısmını ayırdığım makarnamı nefis bir salata haline dönüştürüp bu sıcak, sıkıcı, yakıcı, bunaltıcı ve yapış yapış günü biraz ferahlatmaya çalışacağım....


  • 1/2 paket haşlanmış makarna
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1-2 adet salatalık (küçükse 2 tane)
  • 1-2 adet havuç (küçükse 2 tane)
  • 1 kase yoğurt (6-7 kaşık)
  • 1-2 kaşık kadar mayonez (şart değil, yoğurt miktarı artırılabilir)
  • tuz
Havuç ve salatalıkları rendeleyin. Ben çok iyi yıkandıktan sonra asla kabuklarını soyma taraftarı değilim, özellikle salatalığın, tadı gidiyor, anlamsızlaşıyor bence kabuğu soyulan salatalık...


Ezilmiş sarımsağı, tuzu, yoğurdu ve mayonezi de bu rendelenmiş karışıma ekleyin ve karıştırın. En son makarnayı ekleyip iyice karıştırın. Çok beklemeye gelecek bir yemek olduğunu düşünmüyorum makarnanın, hangi türde olursa olsun. O yüzden siz onu fazla bekletmeyin, afiyetle yiyin!
Ayrıca mayonez hiç konmayabilir, ancak ben güzel bir kıvam verdiğini düşünüyorum 1-2 kaşık mayonezin. Siz sadece yoğurtla da yapabilirsiniz. Sonuçta hepiciği pek nefis!!!

1 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.