7 Mayıs 2014 Çarşamba

Tava böreği

Bu sabah (yine saat 06:00 civarında ) uyandım ve bu nefis şeyin başına geçtim. 10 dakika hazırlaması, 15 dakika kadar da pişmesi dersek 25 dakikada muazzam bir böreğiniz oluyor ve sonrası cidden endişe verici! Çünkü o kadar lezzetli ki, ye, ye, ye...Ağzın yana yana...Aslında tam bir su böreği havasında, sadece börek dememeliyiz yani. Dışı çıtır çıtır, içi ise yumuşacık, yani tam benim arzu ettiğim gibi...
Ben 3 yufka kullandım, daha önceki denemelerimde iki taneden yapıyordum, ancak şimdi yufka sayısını bir tane daha artırmayı bile düşünüyorum. Takıldığım tek yer,"acaba içi hamur mu kalır, pişmez mi, ya fazla kalın gelirse???"  olmuştu, ama kısık ateşte piştiğinden öyle bişi olmuyor. Aksine katmanlar arttıkça lezzeti artıyor.


İç malzemesinde tabiki özgürsünüz. Ben patatesli böreğe bayılırım, biraz kaşar, biraz da pastırma ekledim, inanın nefis oldu.

  • 3 yufka
  • 1 su bardağı sulu yoğurt +1/2 su bardağı su
  • 3/4 su bardağı zeytinyağı
İç malzemesi için:

  • 1 adet irice patates
  • 1 kase kaşar rendesi
  • 6-7 dilim parmak kalınlığında doğranmış pastırma
  • tuz
Genişçe ve kenarları yüksekçe bir tavaya zeytinyağı dökün tabanı yağlamak için. Ardından 1 adet yufkayı ortalayarak tavaya yerleştirin. Kenarları dışarda kalacak, onları en son bohça gibi böreğin üstüne kapatacağız.


Diğer bir yufkayı yoğurt + su + zeytinyağı karışımıyla her katmanını ıslataraktan bitirin. Son yufkaya geçmeden evvel patatesi rendeleyin, üzerine az tuz ve kaşar rendesini, pastırmaları ekleyin ve kalan yufkayı da aynı şekilde ıslatarak bitirin. En son kenarlarında kalan yufkayı bohça şeklinde kapatarak ve yine yoğurtlu karışımdan sürerek böreğinizi hazırlayın. Patatesin çiğden rendelendiğini, bu şekilde daha lezzetli olduğunu ve kesinlikle çok iyi piştiğini söylemek isterim, kuşkunuz olmasın.


Ocağınız çok kısık olmasın, orta ateşte usul usul pişmeye bırakın ve mutlaka tavanın kapağını kapatın. 10 dakika kadar sonra, alt kısmı nefis bir çıtırlıkta pişmiş olacak, ters çevirin ve 5 dakika da diğer yüzü pişene kadar bekleyin. Bu arada böreğiniz içerde şişecek, kabaracak ve "ben çok iyi piştim !" diye bağıracak. Bu uyarıyı dikkate alın ve 1-2 dakika sonra böreği ocaktan alın. Dilimleyin ve hemen oracıkta, sıcacık servis yapın. Afiyet, bal!

2 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.