13 Mayıs 2014 Salı

Tütü etek yapımı (Sarı tütümüz...)

Yaptığım her işin içinde Naz vardır benim, ucundan kenarından illaki onun da eli değecek.
Aslında bunu yapmamın birçok sebebi var. Birincisi yaparak ve yaşayarak çok daha iyi öğreniyor olmamız. İkincisi "Nazcıım, sen de bana yardım eder misin? " cümlesini duyan kızımın tavan yapan özgüveni. O "hmmm, tamam !" deyişteki mutluluğu ve kendine güvenini görmeniz lazım, onun da işe yarayacağı fikri nasıl hoşuna gidiyor.  Eğlenceli sonra bu iş, ufak, minik, ufacık eller sizin için elinden geleni yapıyor, canını dişine takarak!
Tütümüzün yapımında ise evdeki tüm eller girdi işin içine. Sonuç muhteşem oldu bence. Tam istediğim, hayal ettiğim gibi bir etek giydi sonunda kızım. 


Sonrasında tütü yapımında kullanılan bu sert tülü, ki kristal tül diye satılıyor kendisi, Naz' a diktiğim diğer eteklerde de zevkle kullandım. Diktiğiniz eteğin altına bir parça da tül geçiriyorsunuz ve kabarık kabarık , çok nefis bir eteğiniz oluyor. 
Ben 4 m aldım, ancak Naz için 3 m tül yetti. Alırken de "çiçekçilerin kullandığı sert tülden istiyorum " derseniz işiniz kolaylaşır, benden tavsiye! Sert tül kullanıyoruz, aksi takdirde etek kabarık durmaz, sönük bir halde durur. Çocuğunuzun beli kadar, ince bir de lastik aldınız mı tamam, makasla birlikte tüm malzemeleriniz eteğiniz için hazır. 
Kesme kısmını sevgili eşim halletti sağolsun, böylesine kasvetli işleri sevmiyorum. Ayrıca yanınızda biri kesme işlemini yaptıktan sonra size de düğümleri atıvermek kalıyor, zamanı verimli kullanma açısından da çok mantıklı!
Tülden 10 cm genişliğinde ve 50 cm uzunluğunda parçalar kestik. Elli santimetrenin yarısı olan 25 cm, eteğin olmasını istediğimiz boy uzunluğu idi. Bunu kızınızı ölçerek yapabilirsiniz. Yani 25 cm boyunda bir etek istiyorum ve keserken bunun iki katı uzunluğunda kesiyorum tülü, çünkü tutarken de ikiye katlanmış halde tutuluyor tül ve öyle düğüm atılıyor. 
 Ben dizinin üstünde uçuş uçuş bir etek istedim Naz için. Daha kısa yada uzun yapmak sizin elinizde. Yine Naz' ın belini ölçerek lastiği kestim ve iki ucundan diktim. 
Lastiği çok geniş olmayan bir yere geçirin, yani onu sabitleyin ki, düğümleri atmanız kolaylaşsın. Bu bir tabure, havlu kağıt rulosu, sandalye sırtı yada kova benzeri şeyler olabilir. 
Ben o geceki heyecan ile yapım aşamasında fotoğraf çekmeyi aklımın ucundan bile geçirmemişim. Konu Naz olduğunda içim içime sığmıyor. Heyecandan yerimde duramıyorum çoğu zaman, ondan daha fazla heyecan taşıdığıma kesinlikle eminim. 
Kendim çekemediğim için düğüm atma aşaması ile ilgili görseli araştırdım, buldum ve huzurlarınızda...


Bu şekilde lastiğin sonuna kadar gidiyorsunuz. Ardından isterseniz fiyonk yaptığınız bir kurdele ile, ister benim yaptığım gibi yoyo yaptığınız başka bir tül ile eteği süsleyebilirsiniz. Bizim kuzular arı olacakları için öğretmenlerimiz bizden üstünde siyah puantiyeler istediler. Onları da evdeki siyah pullarımızı silikonla eteğe tutturarak yaptık. 




Yaparken, yaptıktan sonra, gösteride, her giydiğinde biz bu eteği çook sevdik, çok beğendik. Yapacaksanız hiç düşünmeyin, metresi 3 TL' den alın 3-4 m tül ve hemen başlayın yapmaya. Konuyu derinlemesine araştırmış ve bu konuda ciddi bir pazar ve alıcı kitlesi görmüş, birbirinden uçuk onlarca fiyatı incelemiş bir anne olarak size naçizane tavsiyem budur. "Çocuğunu sevindir abla!"


Unutmadan bu güzel gösteri için, (daha davetiyeyi açar açmaz indi gözümden yaşlar, bu ne sululuktur ya Rab!) yapımda, yayında emeği geçen herkese, sabır dolu, sevgi dolu kocaman yürekli güzel öğretmenlerimize çok teşekkür ediyorum. Her geçen gün üzerine kattığı bilgilerle, farkında olmadan öğrendikleriyle, bize verdiği apansız dersleriyle dolu bıcırığımız için size milyonlarca teşekkürler... 
Bu arada yukarıda yazılan "yapımda" sözcüğünün de ardı hiç boş değildir, çünkü bir anne için çocuğunun beslenmesi ve ne ile beslendiği çok önemlidir. Bu konuda her toplantıda ve benzeri etkinlikte nefis atıştırmalıkları ile bizleri de o nefis mutfaktan mahrum bırakmayan sevgili Pinokyo Anaokulu' nun mutfağında emek verenler, elinize kolunuza sağlık, harikasınız! En son yediğim o peynirli böreği ömrümce unutamam herhalde! Nası güzel bişeydi o öyle yahu!


Bu da o gün yağan çılgınca yağmurdan sonra, gösterisi bitip dışarı çıkan arıların açan havayı görünce mutluluktan uçuş halleri... Kocaman bir sabırsızlıkla beklenen dondurmalar, derhal babalarla gidip, masaya gelmesi daha fazla beklenemeden ilk elden dondurmaları kapmaca... Çook güzelsiniz ve iyiki varsınız arılar!

1 yorum:

  1. Çok güzel bir çalışma olmuş. Bende artık heves saldım bu işe eşimde sağolsun bir site açtı yap sat diye. Daha kendi ürünlerimi eklemedim ama yakında çalışmalarımdan ekleyeceğim. tütü modelleri

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.